وبسایت دکتر مرعشی زاده

بعد از سکته قلبی چه اتفاقی می افتد؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

بعد از سکته قلبی چه اتفاقی می افتد؟ مدت زمان بستری سکته قلبی چقدر است؟ شما پس از حمله قلبی، با توجه به شدت آن، نوع درمان و شرایط زندگی خود، معمولاً به مدت 3 تا 5 روز در بیمارستان بستری می شوید.

◀️ 24 تا 48 ساعت اول پس از حمله قلبی، زمانی است که شرایط شما ناپایدارتر است.

◀️ بیمار معمولاً این دوره را در واحد مراقبت های قلبی/عروقی (CCU)، اتاق مخصوص بیماران قلبی یا در بخش مراقبت های ویژه می گذراند

◀️ در این بخش، سطح قند خون شما به دقت بررسی می شود. پس از حمله قلبی، برخی از افراد دچار افزایش سطح قند خون می شوند. در صورت بروز این اتفاق، شما ممکن است برای کاهش سطح قند خون خود، نیاز به درمان با انسولین داشته باشید.

پس از حمله قلبی چه باید کرد

◀️ در اثر حمله قلبی، مشکلات دیگری نیز ممکن است به وجود بیایند. برای مثال، قلب شما ممکن است مانند قبل، قادر به پمپاژ کردن خون به بدن نباشد، یا ممکن است برای کنترل فعالیت الکتریکی خود دچار آسیب شده باشد.

◀️ احساس خستگی بسیار زیاد پس از حمله قلبی، طبیعی است. در ابتدا باید سعی کنید هر گونه ملاقات با بستگان نزدیک خود را محدود کنید و دیدارها بسیار کوتاه باشند. وعده های غذایی باید سبک باشند، چرا که غذای سنگین می تواند به قلب فشار وارد کند. خوردن وعده های غذایی کوچکتر، اغلب به این معناست که قلب شما نیازی به سخت کار کردن ندارد.

برای اکثر افراد، قلب پس از چند روز آرام می شود و احتمال بروز حمله قلبی دیگر، کاهش پیدا می کند سپس مراقبت های ویژه متوقف می شوند و شما می توانید از  CCU به بخش منتقل شوید. در آنجا، به تدریج می توانید فعالیت خود را افزایش دهید و آزمایشات دیگری را که پزشکان ممکن است ضرروی بدانند، انجام دهید.

تفاوت مرگ ناگهانی قلبی و حمله قلبی

هر مشکل زمینه ای مانند فشار خون بالا، دیابت یا کلسترول بالا را نیز می توان بررسی کرد و در صورت لزوم، درمان را شروع کرد. این کار، به تیم پزشکی فرصت می دهد که هرگونه عامل خطرزا در سبک زندگی شما را شناسایی کنند و برای کاهش احتمال حمله قلبی دیگر، اطلاعاتی را در مورد تغییر سبک زندگی تان ارائه دهند.

بعد از رفتن به خانه چه باید کرد

ممکن است تمام آن چیزی را که پزشکان و پرستاران، مخصوصاً در طول چند روز اول گفته اند، فراموش کرده باشید. می توانید سؤالات خود را دوباره از کارکنان بیمارستان بپرسید و از خانواده خود بخواهید که به شما کمک کنند. در صورت امکان، سعی کنید چند روز یا چند هفته اول، فردی از شما در منزل مراقبت کند و یا به مدت چند روز در منزل یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بمانید. قبل از اینکه بیمارستان را ترک کنید، باید اطلاعات مربوط به توانبخشی قلبی (بازتوانی قلبی) را دریافت کنید. همچنین برایتان دارو تجویز می شود و پزشک یا پرستار باید اطمینان حاصل کند که در مورد نحوه مصرف و زمان مصرف هر کدام از داروها، اطلاعات کافی را به دست آورده اید.


دکتر مرعشی زاده متخصص قلب و عروق

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آزاد یکشنبه ۱۶ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر بزرگوار من مادرم دیابت داره و چند روز پیش آزمایش داده بود که کراتینش بالای ۸ بود و کم خونی هم داشت و براش دو واحد خون و چند جلسه اورژانسی دیالیز تجویز کردند و دو جلسه دیالیز رو بدون مشکل به مدت هر جلسه دوساعت بدون مشکل انجام داد ولی در جلسه سوم که همراه با دیالیز یک واحد خون هم تزریق کردند که متاسفانه جواب نداد و دو سوم خون تزریق نشده بود که تب و لرز گرفت و دچار تنگی نفس شد و تعریق سرد تمام بدنش رو گرفت که مجبور شدن ادامه دیالیز و تزریق خون رو متوقف و اقدامات لازم رو انجام دادن و به آی سی یو منتقل کردن که مشخص شد سکته قلبی کرده و الان اصلا هوشیاری نداره، شکمش هم به شدت باد کرده، میخواستم بپرسم آیا امیدی هست یا نه با تشکر از شما دکترمرعشی زاده
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۱۶ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      سلام ضمن آرزوی بهبودی برای مادر شما، بدون دیدن مدارک امکان اظهار نظر وجود ندارد
  • تصویر کاربر ارزو چهارشنبه ۲۶ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام دکتر عزیز
    پدرمن ۶۶سال سن دارن ودچار سکته قلبی شدن براشون فنر تعبیه شده اکو قلب انجام دادن دکتر گفتن ۲۰درصد قلب کار میکنه سوالم اینه امکان داره بافت قلب ترمیم بشه و بهتر بشه در طی زمان؟
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۲۶ آبان ۰( 2 سال پیش)
      بستگی داره به اینکه چقدر بعد از سکته رگ قلب باز شده است
  • تصویر کاربر فرزاد دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من ۲۸ساله هستم وحدود ۸ماه پیش دچار حمله قلبی شدم وبعد ازدوروز ازبیمارستان مرخص شدم دکتر به مدت ۶ماه پلاویکس برام تجویز کرد الان دوباره مدتی ست که درد قفسه سینه دارم و بیشتر موقع خواب اتفاق می افتد این درد باعث درد دربازوی چپ وهمچنین گردن وپشت کتفم میشود
    اگه راهنمایی کنین ممنون میشم باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام مدارک شما باید رویت بشه و حضوری مراجعه کنیو و معاینه شوید
  • تصویر کاربر نازنین یکشنبه ۱۰ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من چند روز دچار گرفتگی عضلات گردن،کتف،شانه و کمر بودم سمت چپم،شب تو خواب خیلی سرفه میکردم جوری که نفسم بند میومد و بیدار میشدم چندین بار و قفسه سینم تیر میکشید و ساق پاهام درد میکرد،سه روز پیش احساس کردم نمیتونم‌درست نفس بکشم و به شدت عرق میکردم و احساس ضعف داشتم،بعد حالت تهوع و دردی بالای معده ام احساس کردم و دو سه بار پشت سر هم بیهوش شدم و بعد از هوشیاری گلودرد زیادی داشتم و کتفم و بازوم به شدت درد میکرد ،الان بعد از سه روز که گذشته احساس خستکی شدید،نفس تنگی،سردرد،دردقفسه سینه و کتفم هنوز پابرجاست،شهر ما پزشک قلب و عروق نداره ،دکتر اورژانس گفت ممکنه از عصبانیت باشه ،میخواستم بدونم دلیلش چیه، و اینکه من چندسال پیش این حالت و تجربه کردم به طرز شدیدتری و با تنفس مصنوعی برگشتم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۱۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام با توجه به شرح حال شما بیشتر به نظر منشا علایم شما استرسی و اضطرابی هست و جای نگرانی وجود نداره
    2. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۱۰ مرداد ۰( 2 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود باید از نظر قلبی بررسی شوید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.