وبسایت دکتر مرعشی زاده

رفع کامل انسداد عروق قلب بدون نیاز به جراحی

در این مقاله مطالعه می کنید:

در رابطه با قویترین باز کننده عروق چه می دانید؟ قویترین داروی باز کننده قلب در جهان چه نام دارد؟ منظور از عروق کرونر چیست؟ عروقی که مسئول خون رسانی به قلب هستند و خون اکسیژن دار و مواد غذایی را به قلب می رسانند را به اصطلاح عروق کرونر نام دارند. این عروق ممکن است به دلایل مختلف دچار تنگی یا بیماری شوند که در این صورت خواهیم گفت فرد دچار بیماری عروق کرونر خواهد شد.

به دلیل اینکه افراد زیادی در سطح جهان با این مشکل سروکار دارند در این مقاله سعی می کنیم اطلاعات جامعی را در مورد بیماری عروق کرونر به شما خوانندگان ارایه دهیم.

بیماری عروق کرونر قلبی چیست؟

بیماری انسداد عروق قلب یا گرفتگی عروق قلب به علت تجمع ذرات حاوی کلسترول و التهاب در جدار این عروق می باشد. هنگامی که ذرات حاوی کلسترول در دیواره ی عروق تجمع می یابند، منجر به تشکیل پلاکهایی می شوند که این پلاک ها می توانند باعث ایجاد تنگی عروق قلب شوند. لذا میزان جریان خونی که به قلب شما می رسد کاهش یافته و این کاهش جریان خون به عضله ی قلب منجر به بروز درد قفسه ی سینه و یا آنژین صدری یا تنگی نفس می شود.

انسداد عروق قلب

از آن جایی که انسداد رگ های قلبی طی چندین سال یا طی چند دهه رخ می دهند، ممکن است بیمار در ابتدای سیر بیماری علامتدار نباشد، تا زمانیکه این تنگی شدید شده و یا اینکه منجر به انسداد کامل و حمله ی قلبی شود. آن چه که مهم است این است که شما به عنوان بیمار می توانید اقدامات زیادی را به عنوان پیشگیری یا درمان این بیماری انجام دهید.

چرا رگ های قلب بسته می شود؟

تصور می شود آغاز بیماری عروق کرونر به علت آسیب به لایه ی داخلی این عروق می باشد و این آسیب می تواند خیلی زود و یا حتی در دوران کودکی ایجاد شود. عواملی که می توانند منجر به این آسیب شوند شامل: تنباکو، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، مقاومت به انسولین، سبک زندگی کم تحرک و غیره می باشند.

هنگامی که لایه ی داخلی عروق کرونر تخریب یا دچار آسیب شده باشند ذرات چربی حاوی کلسترول و سلول های التهابی در این محل تجمع پیدا می کنند و به این پروسه آترواسکروز یا تصلب شرائین گفته می‌شود. اگر سطح رویی این پلاک چربی که در دیواره ی عروق تشکیل شده است، دچار پارگی شود، منجر به تجمع سلول های خونی به نام پلاکت شده که این تجمع پلاکتی می تواند منجر به انسداد کامل رگ شده و به اصطلاح حمله ی حاد قلبی (سکته ی قلبی) رخ می دهد.

علائم گرفتگی عروق کرونری قلب

وقتی که عروق کرونر دچار تنگی می شوند این عروق نمی توانند خون حاوی اکسیژن را به میزان کافی به قلب برسانند، خصوصا به دنبال افزایش ضربان قلب همچنین فعالیت یا استرس های روحی.

درد قفسه ی سینه یا آنژین صدری

همانطور که ذکر شد در ابتدای سیر این بیماری، بیماران بدون علامت می باشند. تنگی های کمتر از 50% از نظر بالینی اهمیت نداشته و به هیچ عنوان منجر به بروز علائم نمی شوند. تنگی های مهم از نظر بالینی (بیش از 60%) نیز اغلب در حین استراحت برای بیمار علامتی ایجاد نمی کنند زیرا میزان خونی که در حین استراحت به عضله ی قلب می رسد پاسخگوی نیازهای آن می باشد. 

درد قفسه سینه

ولیکن اگر بیمار شروع به فعالیت کرده یا به دنبال استرس های روحی دچار افزایش ضربان قلب شود، دیگر این رگ دچار تنگی پاسخگوی نیازهای عضله ی قلب نبوده و فرد دچار درد قفسه ی سینه می شود. اکثر بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر در حال استراحت و شرایط روحی مناسب بدون علامت بوده و فقط بیمارانی که دچار حمله ی حاد قلبی  شده اند در حال استراحت دچار درد قفسه ی سینه می شوند و این دسته از بیماران نیازمند پیگیری و درمان اورژانسی می باشند.

شایان ذکر است که درد های قلبی ماهیت خاصی داشته و دردهایی که لحظه ای و گذرا هستند یا به اصطلاح دردهای تیر کشنده و هم چنین دردهایی که به صورت نقطه ایی در قفسه ی سینه احساس می شوند و هم چنین دردهایی که با لمس و فشار شدت آن ها تغییر می کند یا دردهایی که با تغییر پوزیشن ایجاد می شوند، (مثلاً دردی که به دنبال خوابیدن روی دست چپ ایجاد می شود). این دردها اغلب منشاء قلبی نداشته و علل دیگری از قبیل دردهای عضلانی-اسکلتی و مسائل استرسی-اضطرابی و غیره مطرح می باشد.

 تنگی نفس

بعضاً بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر درد قفسه سینه را تجربه نکرده و به جای آن دچار تنگی نفس فعالیتی یا خستگی زودرس می شوند. این حالت در خانم ها، افراد مسن، بیماران دیابتی و افراد معتاد به مواد مخدر بیشتر دیده می شود.

تنگی نفس

حمله قلبی

اگر پارگی پلاک چربی در رگ قلب منجر به انسداد کامل و ناگهانی این عروق شود فرد دچار حمله ی حاد قلبی (سکته قلبی) شده که علائم و نشانه های مشخص آن به صورت درد بسیار شدید و فشار دنده در قفسه ی سینه می باشد ممکن است این درد به بازوها یا دست ها و یا فک تحتانی انتشار یابد و این درد ممکن است با تنگی نفس، تعریق، تهوع و استفراغ همراه باشند.

درمان گرفتگی رگ قلب

در این مطلب، روش های درمانی  را توضیح خواهیم داد.

درمان خانگی کنترل گرفتگی عروق قلب

ایجاد تغییرات ذکر شده در زیر در رابطه با تغییر سبک زندگی سالم و متعهد بودن به این تغییرات می تواند تا حد زیادی در ارتقاء سلامت عروق موثر باشد:

  • ترک کردن سیگار
  • خوردن غذاهای سالم
  • وزرش کردن به طور مرتب
  • کم کردن وزن در صورت داشتن اضافه وزن
  • کاهش استرس

درمان دارویی گرفتگی رگ قلب

گاهی پرسیده می شود که قویترین باز کننده عروق چه دارویی است و یا اینکه رفع کامل انسداد عروق قلب بدون نیاز به جراحی چگونه است! باید گفت که برای درمان بیماری عروق کرونر می توان از داروهای مختلفی استفاده کرد. این داروها می توانند موارد ذکر شده در زیر باشند:

این داروها مواد اولیه رسوب شده در عروق کرونر را کاهش می دهند (یا اصلاح می کنند). در نتیجه، سطح کلسترول به ویژه لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL یا کلسترول بد) کاهش می یابد.

پزشک می تواند از بین طیف وسیعی از داروها، از جمله استاتین ها، نیاسین، فیبرات ها و ترشح کننده های اسید صفراوی انتخاب کند.

پزشک شما ممکن است مصرف روزانه آسپرین یا رقیق کننده خون دیگری را برای شما تجویز کند. مصرف این دارو می تواند تمایل به لخته شدن خون را کاهش دهد و این می تواند به جلوگیری از انسداد رگ ها کمک کند.

اگر دچار حمله قلبی شده اید، آسپرین می تواند به جلوگیری از حملات بعدی کمک کند. اما اگر اختلال خونریزی داشته باشید یا از قبل رقیق کننده خون دیگری مصرف می کنید، آسپرین می تواند خطرناک باشد، بنابراین قبل از مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

این داروها ضربان قلب شما را کاهش می دهند و فشار خون شما را پایین می آورند، در نتیجه باعث کاهش تقاضای قلب برای اکسیژن می شود.

اگر حمله قلبی داشته اید، بتا بلاکرها خطر حملات بعدی را کاهش می دهند.

اگر بتا بلاکرها به تنهایی موثر نباشند یا اگر قادر به مصرف آنها نیستید، به جای مسدود کننده های بتا این داروها ممکن است استفاده شوند. این داروها می توانند به بهبود علائم درد قفسه سینه کمک کنند.

این دارو ممکن است به افراد مبتلا به درد قفسه سینه (آنژین) کمک کند.

اگر نمی توانید این دارو را استفاده کنید، ممکن است مسدود کننده بتا به جای آن تجویز شود.

قرص ها و اسپری های نیتروگلیسیرین می توانند با اتساع موقت عروق کرونر و کاهش تقاضای قلب برای خون، درد قفسه سینه را کنترل کنند.

مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) و مسدود کننده های گیرنده های آنژیوتانسین (ARBS)، فشار خون را کاهش می دهند و می توانند از پیشرفت بیماری عروق کرونر جلوگیری کنند.

درمان گرفتگی عروق بدون جراحی

آنژیوپلاستی و قرار دادن استنت عروق کرونر از طریق پوست یکی از روش های بازکردن گرفتگی عروق قلب است. پزشک یک لوله باریک و بلند (کاتتر) را در قسمت تنگ شده ی عروق وارد می کند.   یک سیم با بادکنک خالی از طریق کاتتر به منطقه تنگ شده ی عروق منتقل می شود. 

سپس بادکنک باد می شود و رسوبات را در دیواره عروق فشرده می کند تا مسیر باز شود. یک استنت اغلب در عروق رها می شود تا به باز ماندن عروق کمک کند. بیشتر استنت ها برای کمک به باز نگه داشته شدن عروق به آرامی دارو آزاد می کنند.

استنت گذاری

عمل قلب باز

در صورتی که میزان گرفتگی عروق بسیار زیاد باشد و یا آنژیوپلاستی جوابگو نباشد، عمل بای پس عروق پیشنهاد می شود. جراح با ایجاد یک پیوند، عروق مسدود شده را دور می زند. این پیوند با استفاده از یک رگ از دیگر قسمت های بدن خود بیمار انجام می شود. با این کار، خون در اطراف شریان کرونر مسدود یا تنگ شده جریان می یابد. از آنجا که این به جراحی قلب باز احتیاج دارد، در بیشتر موارد مربوط به افرادی است که عروق کرونر تنگ دارند.

ویزیت متخصص قلب و عروق

اگر شما عوامل خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر دارید، که شامل موارد زیر می شوند:

فشار خون بالا، کلسترول بالا، استفاده از تنباکو، دیابت، داشتن سابقه خانوادگی بیماری عروق قلب در بستگان درجه یک، چاقی. ممکن است دکتر قلب بخواهد که شما را از نظر قلبی-عروق بررسی نماید، خصوصاً در صورتیکه از درد سینه، تنگی نفس یا علائم مشابه شکایت داشته باشید. در مواردی که شک به حمله ی قلبی وجود دارد بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید، اگر به هر دلیل اورژانس در دسترس نبود از کسی بخواهید  که شما را به بیمارستان منتقل کند، و تنها وتنها به عنوان آخرین راه با وسیله ی شخصی خودتان به بیمارستان مراجعه نمائید.

عوارض گرفتگی عروق کرونر

⛔ درد قفسه سینه

⛔ تنگی نفس فعالیتی یا خستگی مفرط

⛔ حمله ی حاد قلبی (سکته قلبی)

محل تشکیل لخته های خونی

نارسایی قلبی

اگر میزان زیادی از بافت عضله ی قلب به دنبال حمله ی حاد قلبی دچار آسیب شود باعث می شود قسمت های زیادی از عضله ی قلب توانایی انقباضی خود را از دست داده لذا قلب نمی تواند میزان کافی از خون را طی هر سیکل پمپ کند، که این افت پمپاژ قلب منجر به بروز علائم نارسایی قلبی می شود.

نامنظمی های ریتم قلبی

وقتی به قلب خون اکسیژن دار به میزان کافی نرسد ممکن است نامنظمی هایی در ریتم قلب به وجود آید. این نامنظمی ها می توانند خوش خیم و یا بعضاً بدخیم و حتی کشنده باشند.

پیشگیری از گرفتگی عروق

داشتن یک سبک زندگی سالم و داشتن عروق قلب سالم و عاری از هر گونه پلاک چربی بسیار موثر بوده و سلامت شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. از جمله مواردی که به جهت پیشگیری توصیه می شوند:

  • ترک سیگار
  • کنترل و درمان فشار خون
  • کنترل و درمان چربی خون
  • کنترل و درمان دیابت
  • داشتن فعالیت فیزیکی مناسب و یک برنامه منظم ورزشی
  • رژیم غذایی مناسب و خوردن مواد غذایی با چربی و نمک کمتر و هم چنین مصرف بیشتر میوه جات و سبزیجات
  • کاهش وزن
  • کنترل و مدیریت استرس های روزانه

دکتر مرعشی زاده متخصص قلب عروق

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پروین یکشنبه ۲۳ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت تان به خیر آقای دکتر. .‌مامان من تنگی نفس دارد و درد قفسه سینه دارد . جواب سی تی اسکن موجود است . تازه سی تی اسکن انجام شده و تا اکنون فرصت نشده دکتر مراجعه کند‌ . میشه لطفا تفسیر جواب سی تی اسکن رو بدهید‌ . ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۲۳ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      باید از نظر قلبی ارزیابی شوند
  • تصویر کاربر محسن یکشنبه ۲۳ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    بنده دو روزی هست که حتی موقع استراحت وسط قفسه سینه ام تیر میکشد و درد بدی احساس میکنم لطفاً راهنمایی بفرمایید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۲۳ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      نوار قلب بگیرید و به پزشک مراجعه کنید
  • تصویر کاربر ولی شنبه ۲۴ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    بادرود آیا جوشانده (نه آنچنان که بجوشد فقط یک قل کوچآبلیمو و سیر و جعفری ،
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۲۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      سوال ناقص است
  • تصویر کاربر شفیعی دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام‌پدر بنده ی رگ‌فنردارش گرفته و یک رگ‌ دیگش بسته شده با رضایت خودش مرخص شده درمان خانگی برا کنترلش چی میتونه باشه
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده دوشنبه ۲۱ آذر ۱( 1 سال پیش)
      درمان خانگی تاثیر چندانی ندارد،
  • تصویر کاربر فاطمه جمعه ۲۵ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با سلام من خانوم ۴۶ ساله به علت درد قفسه سینه دکتر اسکن قلب برام نوشت و پس از مشاهده جواب اسکن گفت گرفتگی خفیف هست و قرص دروکانتین ۲/۶برام تجویز کرد ولی ۱ روز بعد تماس گرفتم و گفتن باید بری آنژیوگرافی . میخواستم نظر شما هم داشته باشم که چکار کنم . ‌ درضمن تپش قلب هم دارم که قرص میخورم و قرص قند خون و فشار که البته اینا کنترل شده هستند و قند الان ۱۲۶ هست ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده جمعه ۲۵ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      لطفا ریپورت اسکن ارسال شود
    2. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده جمعه ۲۵ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      شما چند سالتونه؟ سالقه بیماری قلبی داشتید؟ سابقه قند، چربی فشار خون؟
    3. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده جمعه ۲۵ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      البته سن را که مرقوم کردید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۲۵ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خدا قوت خدمت دکتر
    جواب سوال بنده رو ندادید تکرار آزمایش cpkدادم باز هم شد 798 آزمایش رو برای شما میفرستم و مجوز هیچ دارویی به من ندادند از تو دکتر خواهش میکنم چه نوع دارویی مصرف کنم
    سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر حسین جمعه ۲۵ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      دکتر دروغگو جواب نمیده
    2. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده جمعه ۲۵ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      سلام بنده به عات سفر کاری چند روز امکان پاسخگویی برایم فراهم نبود
    3. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده جمعه ۲۵ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      سوال قبلی شما چی بوده؟ چرا آزمایش CPK دادید؟
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر زیبا پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    با عرض سلام وخسته نباشید، شوهرم طی بیست روز گذشته سمت راست قفسه سینش درد گرفت، الان یک هفته هست که آنژیوگرافی شده ولی باز نشدرگهای قلبش، ایا ممکن با داروهای که استفاده میکنه باز بشه،ایشون دیابت، فشارخون وکلسترول هم داره، ۶۱ سالشه، داروها، پلاویکس۷۵، اسپرین، تداسپت ای آر۴۷/۵ آتورواستاتین، ۴۰،ایشون ملیت عراقی داره وتحت هیچ پوشش درمانی هم نیست، فقط پاسپورت داره واقامت یکساله، با این هزینه ها واسمون مقدور نیست عمل با انجام بدیم نمیدونم، الان موندم که چیکار کنم عکس انژیو گرافی را میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      سلام فیلم آنژیو باید رویت بشه تا ارزیابی بشه که آیا امکان فنر گذاری هست یا نه
  • تصویر کاربر ش. یکشنبه ۶ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    تا چندوقت میتوانم قرص روستاتین را بخورم ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایین
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۶ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      محدودیت زمانی ندارد
  • تصویر کاربر محمدرضابیگلو چهارشنبه ۲ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر قلب بنده راسال 92 بعلت گرفتگی رگها جراحی باز کرده اند و 6 سال بعد بعلت تنگی نفس و درد سینه مجددا آنژیو شدم و دوباره دوتا از همون رگهای جدید پیوندی مسدود شده و میگن باید دوباره اورژانسی عمل بشی اما هیچ جا هیج دکتری عمل نمیکنه و میگن این ریسکش بالاست حالا من موندم و با این درد و ناراحتی و استرس نمیدونم چیکار کنم و حس میکنم که هر روز نسبت به روز قبل وضعیت قلبم داره بدتر میشه لطفا راهنمایی ام کنید.تصویر آنژیو جدید قلبم رو میفرستم براتون
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده سه شنبه ۱ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      سلام فیلم آنژیو باید رویت بشه تا ارزیابی بشه که آیا امکان فنر گذاری هست یا نه
    2. تصویر کاربر محمدرضابیگلو سه شنبه ۱ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      سلام وقت بخیر بیگلو هستم اینو که میدونم فیلم آنژیو باید باشه و خوب فیلم آنژیو رو هم دارم کجا بفرستم؟تو قسمت پرسش ها و ارسال فایل فرمت mp4 یا مورد دیگری تصویری نداره که فیلم رو بفرستم
    3. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      امکان ارسال فیلم وجود ندارد باید فیلم را مطب بیاورید
    4. تصویر کاربر محمدرضابیگلو چهارشنبه ۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      سلام جناب دکتر من اگه توانایی و امکان اومدن به تهران رو داشتم خیلی وقت پیش میومدم و مشکل درمانم تا حالا حل شده بود و اینترنتی پیگیر درمانم نمیشدم جسارتا من 50 تومن بحساب شما واریز نکردم که بگید فیلم آنژیو رو باید ببینید بعد جواب بدید اینو که خودم میدونم.شما تو نحوه جواب دادن به پرسش ها و قبل از اینکه پولی بگیرید باید بگید درصورتیکه فیلم آنژیو دارید هزینه ای بابت مشاوره آنلاین واریز نکنید چون فیلم باید دیده بشه و ارسال فیلم هم درسایت مقدور نیست.اگه جوابی نمیتونید لطفا مبلغ 50 تومن هزینه مشاوره رو عودت دهید.
      شماره کارت 6273811073614643 بنام محمد رضا بیگلو
    5. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      این قسمت از سایت پرسش و پاسخ هست که کاملا به صورت رایگان هست و پولی از بیمار گرفته نمی‌شود
    6. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      شاید شما برای مشاوره تلفنی اقدام کردید که خانم منشی هماهنگ کننده آن هستند، ایشان بررسی می‌کنند و به شما اطلاع خواهند داد.
    7. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      در ضمن هدف درمان مناسب بیمار شما هست که امکان اظهار نظر بدون رویت فیلم وجود ندارد
    8. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۲ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      و در مورد مبلغ هم اگر درخواست مشاوره تلفنی کرده باشید خانم منشی آن را به شما عودت می‌دهند و مشکلی نیست، همانطور که عرض کردم قسمت پرسش و پاسخ سایت رایگان می‌باشد
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر س پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    مادر من چند وقت پیش سکته قلبی کرده والان مدتی هم هست که آنژیوگرافی انجام داده و توی رگ قلبش استنت گذاشتن و به طور مکرر سرفه می‌کنه دلیلیش چی می‌تونه باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱( 1 سال پیش)
      ممکنه ار داروها باشد و تگر هم پمپاژ قلب افت کرده می‌تونه از قلبش باشه
درحال دریافت اطلاعات
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.