وبسایت دکتر مرعشی زاده

قرص واریس دافلون

در این مقاله مطالعه می کنید:

داروی دافلون به صورت قرص 500 میلی گرمی در بازار به فروش رسیده و برای درمان انواع حاد یا مزمن هموروئید، ورید های واریسی و لنف ادم تجویز می شود. دافلون جریان خون در ورید ها را بهبود داده و عملکرد آن ها را احیا می کند. قرص دافلون با یا بدون همراهی با غذا، در مقادیر و مدت زمان تجویز شده به مصرف می رسد. افراد باید تا مدت زمان تجویز شده، مصرف این دارو را ادامه دهند. قطع زود هنگام مصرف دافلون سبب بازگشت علائم و تشدید وضعیت بیماری می شود. به دلیل احتمال تداخل دارو های دیگر با دافلون، پزشک را باید از هر گونه دارو یا مکمل مصرفی خود مطلع کرد.

درد شکمی، سردرد، حالت تهوع و اسهال رایج ترین عوارض جانبی قرص واریس دافلون به شمار می آیند. البته، اغلب این موارد موقت بوده و با گذشت زمان بهبود می یابند. در صورت نگرانی درباره هر کدام از این عوارض، می توان فورا با پزشک خود تماس گرفت. با توجه به احتمال بروز اسهال پس از مصرف دافلون، بهتر است جهت پیشگیری از کمبود آب بدن به طور فراوان مایعات نوشید. ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی همچون کاهش مصرف سیگار، ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب در دستیابی به نتایج بهتر مفید است.

سر درد ناشی از قرص دافلون

زنان باردار یا شیر ده، قبل از مصرف این دارو باید با پزشک خود مشورت کنند. همچنین در صورت ابتلا به مشکلات کبدی یا کلیوی، باید این موضوع را با پزشک در میان گذاشت.

موارد مصرف قرص واریس دافلون

ورید های واریسی: ورید های واریسی در اثر مشکلات جریان خون در ورید های پا به وجود آمده و ناراحتی هایی را برای فرد ایجاد می کنند. قرص واریس دافلون با بهبود جریان خون، کاهش نشت و پارگی ورید ها و جلوگیری از لخته شدن خون به رفع علائم واریس از جمله درد و التهاب کمک می کند. علاوه بر این موارد، این دارو همچون یک آنتی اکسیدان عمل کرده و فرایند التیام را در بدن سرعت می بخشد. بیماران با مصرف قرص واریس دافلون، می توانند فعالیت های روزانه خود را آسان تر انجام داده و کیفیت زندگی بالا تری را تجربه کنند.

هموروئید: قرص دافلون با بهبود جریان خون و رهایش موثر علائم، به بهبود این بیماری کمک می کند. از جمله علائم هموروئید می توان به درد، تورم، تحریک پذیری و خارش اشاره کرد. جهت کسب بیشترین نتایج، بیماران باید دافلون را به گونه تجویز شده مصرف کنند. اجتناب از مصرف غذا های چرب و پر ادویه و همچنین مصرف مقادیر زیاد فیبر، به فرایند گوارش کمک کرده و بهبود سریع تر بدن را تضمین می کند.

لنف ادم: لنف ادم به معنای تورمی است که در اثر مشکلات گردش مایعات در بدن به وجود می آید. دافلون با بهبود سیستم گردش مایعات، این تورم را درمان و از بروز مجدد آن جلوگیری می کند. همچنین، تمامی درد ها یا التهاب های ناشی از تورم یاد شده نیز تسکین خواهند یافت. ورزش و ماساژ در بهبودی سریع تر بدن موثر هستند.

چگونه باید قرص دافلون را مصرف کرد؟

پزشک شما را در کلینیک واریس راهنمایی خواهد کرد. دارو را به گونه تجویز شده مصرف کنید. قرص دافلون باید به طور کامل بلعیده شده و از خرد کردن، جویدن یا شکستن آن اجتناب شود. بهتر است دافلون را به طور روزانه در یک ساعت مشخص با یا بدون وعده غذایی مصرف کرد.

نحوه مصرف قرص دافلون

عملکرد قرص واریس دافلون چگونه است؟

 این دارو یک فلاوونوئید بوده و با مختل کردن عملکرد برخی پیام رسان های شیمیایی از التهاب و تورم ورید ها جلوگیری می کند. بهبود جریان خون و احیای عملکرد ورید های خونی، از دیگر عملکرد های دافلون است. پروستاگلاندین و ترومبوکسان A2 از جمله پیام رسان های شیمیایی یاد شده هستند.

عوارض جانبی دافلون

  • درد شکمی
  • اسهال
  • سردرد
  • حالت تهوع
  • راش پوستی

موارد احتیاط مصرف این دارو

بارداری: اطلاعات به دست آمده درباره اثرات قرص واریس دافلون بر مادران باردار محدود است. در صورت بارداری، تصور بر بارداری یا داشتن قصد آن باید درباره مصرف این دارو با پزشک مشورت کرد.

شیردهی: اطلاعات به دست آمده درباره اثرات این دارو بر شیردهی محدود است. به همین دلیل، در دوره مصرف این دارو باید از شیردهی خودداری کرد. قبل از اقدام به شیر دهی باید موافقت پزشک را در این باره کسب کرد.

رانندگی: اطلاعات به دست آمده درباره اثرات این دارو بر رانندگی محدود است. در صورت احساس ناخوشی یا عدم هوشیاری کامل از رانندگی کردن پرهیز کنید.

الکل: با توجه به این که الکل می تواند هموروئید را تشدید کند، توصیه می شود که حین مصرف این دارو از نوشیدن الکل خودداری شود.

از مصرف الکل خودداری کنید

اطلاعات مهم:

  • مصرف این دارو را نباید بدون نظارت پزشکی به مدت بیش از 3 ماه ادامه داد. مصرف 3 ماهه دافلون در اغلب بیماران بدون مشکل است.
  • در صورت عدم بهبود علائم هموروئید پس از 15 روز مصرف دافلون، باید با پزشک خود در این زمینه مشورت کرد.
  • در صورت ابتلا به مشکلات کبدی یا کلیوی باید قبل از مصرف دارو، این موضوع را با پزشک در میان گذاشت.
  • از ایستادن به مدت طولانی خودداری کرده، وزن خود را کاهش داده و دیگر توصیه های پزشک را اجرا کنید. اجتناب از قرار گیری در معرض آفتاب و حرارت نیز از جمله توصیه های پزشکی در این زمینه هستند.
    از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کرده و جهت بهبود جریان خون، پا های خود را با آب سرد شستشو دهید.
  • جهت پیشگیری از ابتلا به یبوست، به مقدار کافی آب نوشیده و یک رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید. میوه ها، سبزیجات سبز رنگ و دانه های کامل از جمله مواد غذایی سرشار از فیبر به شمار می روند.
  • از مصرف مواد غذایی چرب،  قهوه و خوراکی های پر ادویه دوری کنید.
  • به طور منظم ورزش کرده و از بلند کردن اجسام سنگین پرهیز کنید.
  • قبل از مشورت با پزشک، از به اشتراک گذاشتن این دارو با بیماران دارای علائم مشابه خودداری کنید.
  • داروی دافلون برای درمان های کوتاه مدت به کار می رود.

سوالات متداول

دافلون برای درمان چه مواردی به کار می رود؟

این دارو برای درمان انواع حاد یا مزمن هموروئید، ورید های واریسی و لنف ادم تجویز می شود. دافلون جریان خون در ورید ها را بهبود داده و عملکرد آن ها را احیا می کند.

دافلون را چه زمانی باید مصرف کرد؟

داروی دافلون باید دقیقا به گونه تجویز شده به مصرف برسد. در صورت عدم اطمینان از نحوه مصرف، باید با پزشک، داروساز یا دیگر افراد تیم درمان مشورت کرد. مقدار مصرف این دارو برای نارسایی وریدی به صورت دو بار در روز به همراه وعده های غذایی ناهار و شام می باشد.

آیا داروی دافلون می تواند هموروئید را درمان کند؟

به نظر می رسد که داروی دافلون پاسخی به تمام نیاز های درمانی بیماری هموروئید باشد. فلاوونوئید هایی همچون دافلون با کمک آنزیم های لیزوزوم، در عملکرد آنزیم های موثر در تولید آراشیدونیک اسید اختلال ایجاد کرده و از بروز التهاب جلوگیری می کنند.

نحوه مصرف ایوابرادین

آیا دافلون فشار خون را افزایش می دهد؟

در طول مطالعاتی که بر اثرات این دارو انجام شد، هیچ گونه تغییری در وزن بدن، ضربان قلب یا فشار دیده نشد. پذیرش و سازگاری بدن بیماران با این دارو فوق العاده بوده و هیچ مصرف کننده ای مشکلی در این زمینه گزارش نداده است.

آیا دافلون را می توان با معده خالی مصرف کرد؟

این دارو بهتر است به همراه وعده های غذایی مصرف شود.

آیا دافلون یک داروی ضد التهاب است؟

دافلون تنها دارویی است که در مطالعات آزمایشگاهی تاثیری ضد التهابی بر فشار خون بالای وریدی از خود نشان داده است.

آیا دافلون را می توان در مدت های طولانی تر مصرف کرد؟

دارو ها قبل از تجویز بلند مدت باید از نظر تاثیر گذاری و ایمنی به تایید برسند. مطالعات قبلی در این زمینه فعالیتی چند گانه و متفاوت از مصرف طولانی مدت دافلون را در درمان بیماری نارسایی مزمن وریدی نشان دادند.

عملکرد داروی دافلون به چه صورت است؟

داروی دافلون از ورید های نواحی آسیب دیده حمایت کرده و جریان خون را در بیماری هایی همچون هموروئید یا واریس بهبود می بخشد.

آیا مصرف دافلون برای درمان ورید های واریسی مناسب است؟

نتایج تحقیقات بیان داشته اند که 4 هفته مصرف دافلون در بهبود وضعیت وریدی بیمارانی اثر گذار بوده که بدون ابتلا به واریس، علائم آن را تجربه می کردند.

آیا داروی دافلون را می توان به همراه آنتی بیوتیک ها مصرف کرد؟

 با این که تاکنون تداخل دارویی از دافلون و دارو های آنتی بیوتیک گزارش نشده اما در مجموع 11 دارو (اغلب مولتی ویتامین) با دافلون تداخل دارند. فلورواوراسیل و کاپسیتابین دارو هایی هستند که تداخل دارویی شدیدی با دافلون نشان داده اند.

در رابطه با درمان واریس با لیزر چه می دانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سوینی شنبه ۲۴ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    من بیماری هستم واریس. پا در پا بین زانو دارم و همچنین بیماری قلبی دارم و باید تا آخر عمر همین قرص وار فارین ویا اسویکس وچربی خون آتورواستاتین واسپرین استفاده کنم آیا میتوانم قرص واریس دافلون استفاده کنم آیا تداخلی وجود دارد لطفاً راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۲۴ دی ۱( 1 سال پیش)
      وارفارین یا اسویکس؟
درحال دریافت اطلاعات
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.