وبسایت دکتر مرعشی زاده

درمان واریس با آب نمک [ از شایعه تا واقعیت]

در این مقاله مطالعه می کنید:

زندگی در مناطق کنار دریا به این معنی است که شما به راحتی به آب شور دسترسی دارید، اما آیا درمان واریس با اب نمک امکانپذیر است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

آیا آب شور رگ های واریسی را درمان می کند؟

شنا کردن در دریا ممکن است به طور کلی آرامش بخش باشد، اما به درمان رگ های واریسی کمک نمی کند. وقتی که در آب هستید، خون در رگ های آسیب دیده جمع نمی شود. اما هنگامی که از آب خارج می شوید، خون دوباره در این رگ ها تجمع پیدا می کند. به خصوص اگر در زیر نور خورشید باشید. زیرا گرما به جای اینکه علائم را بهبود دهد، می تواند رگ های واریسی را بدتر کند.

همچنین شما نباید پاهای خود را در شن های گرم فرو کنید. اگر قصد دارید به ساحل بروید، سعی کنید زمانی که آب سردتر است (مثلا صبح ها) بروید. همچنین، زمانی که در ساحل هستید، پاهای خود را بپوشانید تا در معرض نور مستقیم قرار نگیرند.

علت رگ های واریسی

آیا شنا کردن به بهبود رگ های واریسی کمک می کند؟

در رابطه با درمان واریس با آب نمک باید گفت که اگرچه آب شور دریا ممکن است رگ های واریسی را درمان نکند، اما از راه های دیگر می تواند کمک کننده باشد. به عنوان مثال، قرار گرفتن در آب ممکن است به طور موقت درد ناشی از واریس را تسکین دهد. به خاطر داشته باشید که شنا کردن، ورزش خوبی برای شما محسوب می شود.

وقتی شنا می کنید، عضلات پا درگیر فعالیت شدید می شوند. این امر می تواند به بهبود گردش خون کمک کند و به این ترتیب، تجمع خون در رگ ها کاهش می یابد. شنا کردن همچنین می تواند به خلاص شدن از شر اضافه وزن کمک کند و از آنجایی که اضافه وزن، فشار بیشتری به رگ های پا وارد می کند، حفظ وزن سالم از طریق شنا و سایر ورزش ها اهمیت زیادی دارد.

درمان رگ های واریسی

اگرچه شنا کردن در دریا باعث از بین رفتن رگ های واریسی نمی شود، اما درمان های دیگری در دسترس هستند. اینکه چه درمانی برای شما مناسب تر است، به عوامل زیادی (برای مثال اندازه رگ های آسیب دیده) بستگی دارد. پزشک در کلینیک واریس، می تواند در تشخیص مناسب ترین درمان به شما کمک کند.

برخی از روش های درمان واریس عبارتند از:

  • ابلیشن با لیزر: در این روش یک فیبر لیزری کوچک در رگ آسیب دیده قرار داده می شود و از اشعه لیزر برای بستن رگ و جلوگیری از تجمع خون در آن استفاده می شود. این عمل یک روش غیر جراحی و کم تهاجم است و کمتر از یک ساعت طول می کشد.
  • میکروفلبکتومی سرپایی: این روش شامل ایجاد برش های کوچک به منظور برداشتن رگ های آسیب دیده است. این درمان معمولا برای کسانی که رگ های واریسی بزرگتری دارند استفاده می شود. این عمل یک روش ساده و کم عارضه است که معمولا در مطب و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود.
  • ابلیشن شیمیایی: در این روش با کمک تصویر برداری اولتراسوند (سونوگرافی)، یک ماده شیمیایی به درون رگ آسیب دیده تزریق می شود. سپس رگ با استفاده از یک باند فشاری، محکم بسته می شود که به جلوگیری از جمع شدن خون در داخل آن کمک می کند. این روش معمولا برای رگ های واریسی عمیق تر انجام می شود.
  • فوم اسکلروتراپی: در این روش، یک محلول یا فوم به درون رگ های آسیب دیده تزریق می شود که باعث بسته شدن آن ها می شود. این درمان اغلب برای رگ های واریسی بزرگتر استفاده می شود.

 

در رابطه با درمان واریس با لیزر چه می دانید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر غلامحسین شنبه ۲۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من بیمار تالاسمی ماژور هستم واز بیماری کبد ودیابت نوع دو هستم چند وقت بخاطر زونا بستری بودم و چرک خشک کن استفاده کردم بعداز آن الان یک هفته هست که در مچ پا چپم یک چیزی مثل لخته خون جمع شده وسیاه شده وبعضی وقتها درد شدید هم دارد لطفا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۲۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      باید معاینه شوید
درحال دریافت اطلاعات
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.