وبسایت دکتر مرعشی زاده

احساس سنگینی و درد قفسه سینه در کرونا

در این مقاله مطالعه می کنید:

درد قفسه سينه و کرونا چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ احساس سنگيني در قفسه سينه نشانه چيست؟ امروزه، سنگینی قفسه سینه در شرایط عادی، بسیار استرس زا است – شش ماه پیش، در صورت بروز این شرایط، احتمالا به حمله قلبی شک می کردید؛ اما در طی یک همه گیری جهانی، احتمالاً گرفتگی قفسه سینه، باعث ایجاد نگرانی در مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا می گردد.

متأسفانه این یک نگرانی منطقی است: طبق گفته مراکز کنترل بیماری (CDC)، یکی از علائم نگران کننده COVID-19، سنگینی قفسه سینه است. در حقیقت، اگر احساس درد و فشار مداومی در قفسه سینه خود دارید، CDC آن را به عنوان یک علامت هشدار دهنده اضطراری طبقه بندی نموده و به شما توصیه می کند که فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. آیا در قفسه سینه خود احساس سنگینی می کنید: اگر فکر می کنید در معرض ابتلا به COVID-19 قرار گرفته اید و علائمی مانند سرفه، تب یا تنگی نفس دارید، باید بلافاصله با یک پزشک تماس بگیرید.

درد قفسه سینه

با این همه، گرچه COVID-19 در حال حاضر به عنوان یک دغدغه ذهنی مهم برای شما محسوب می شود، اما شرایط پزشکی دیگری نیز وجود دارد که می تواند احساس سنگینی در قفسه سینه را به وجود آورد. برخی از آنها، برخلاف سایرین، به اندازه حمله قلبی جدی هستند. با این اوصاف، در صورت بروز احساس سنگینی در قفسه سینه، باید همیشه به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

در هر صورت اگر به گرفتگی قفسه سینه دچار شدید، باید به پزشک مراجعه نمایید. این اتفاق هیچوقت طبیعی نیست. اما احساس سنگینی قفسه سینه ناشی از ریفلاکس اسید، تفاوت فاحشی با حالت اورژانسی دارد. بخش زیادی از نحوه مدیریت زمان شما برای مراجعه به پزشک، به آنچه از قبل در مورد سلامتی خود می دانید، بستگی دارد.

COVID-19 (ویروس کرونا)

از آنجا که ویروس کرونا، ویروسی جدید است، بدون شک ذهن همه افراد را درگیر کرده است. بیایید فقط یک بار دیگر در مورد آن صحبت کنیم تا مطمئن شویم که تمام اصول اولیه در مورد علائم این بیماری و  اقدامات لازم در صورت ابتلا به آن را می دانید.

برای بسیاری از افراد، یک یا چند مورد از این علائم، با ابتلا به این ویروس ایجاد می گردد. به طور معمول، تب و سرفه را به تنهایی، می توان در خانه مدیریت کرد (که باید خود را خوش شانس بدانید).  اما برای برخی افراد دیگر، این علائم می توانند بسیار بدتر بوده و منجر به بستری شدن در بیمارستان، مشکل در تهویه هوا (برای کمک به عملکرد ریه ها باید از دستگاه تنفسی استفاده گردد) یا مرگ شود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، اگر علائم COVID-19 را تجربه می کنید یا فکر می کنید در معرض آن قرار گرفته اید، باید برای ارائه راهنمایی در مورد اینکه چه کاری انجام دهید، با پزشک خود تماس بگیرید.

بسیاری از پزشکان، برای افرادی که علائمی خفیف دارند، به جای مراجعه به بیمارستان برای انجام آزمایش که سبب افزایش تعداد افراد موجود در آن محیط و قرارگیری افراد بیشتری در معرض ویروس می گردد، به استراحت در منزل و خود مراقبتی توصیه می کنند. در هر صورت با پزشک خود تماس بگیرید تا متوجه شوید که در این گروه قرار دارید یا خیر.

احساس سنگینی در قفسه سینه، نشانه هشداری درمورد شدیتر شدن علائم شماست، مانند اینکه ممکن است به ذات الریه تبدیل گردد و شما بلافاصله به مراقبت پزشکی نیاز دارید. این شرایط همچنین علائم مهم دیگری نیز دارد، از جمله مشکلات تنفسی، گیجی یا عدم توانایی در خوابیدن و کبودی لب ها یا صورت.

اضطراب

مضطرب بودن در برهه ای از زندگی، بخشی از انسان بودن است. گرچه در حال حاضر، در میانه یک بیماری همه گیر جهانی، این مسئله تقریباً همه افراد را درگیر می کند. مشکلات مختلف اضطرابی می توانند با علائم جسمی، مانند افزایش ضربان قلب آشکار شوند. اما باید بدانید که حملات هراسی به طور ویژه می تواند منجر به احساس سنگینی و درد در قفسه سینه شود.

حملات هراسی، حملاتی از ترس حاد است که معمولاً ناگهانی بروز می کند و می تواند کاملاً ناتوان کننده باشد. طبق گفته انستیتوی ملی بهداشت روان، این حملات می توانند باعث ایجاد یکسری علائم مانند از دست دادن کنترل ناشی از ترس، تعریق، لرز و مشکل تنفسی شوند. سنگینی قفسه سینه به آخرین مورد مرتبط است.

نقش اضطراب در سنگینی قفسه سینه

تغییرات تنفسی که به طور معمول در حملات هراسی رخ می دهد، می تواند تا حدی افزایش یابد که هوا بیش از حد تهویه گردد، یا تنفس، خیلی سریع و عمیق انجام گیرد. اگر هوا به اندازه معمول از ریه ها خارج نشود، ممکن است احساس سنگینی و ناراحتی در قفسه سینه به وجود آید. این مساله می تواند آنقدر شدید باشد که فکر کنید دچار حمله قلبی شده اید. یا اگر نگران ابتلا به ویروس کرونا باشید، ممکن است با خود بیندیشید که نکند به این ویروس مبتلا شده اید.

اگر نمی توانید تشخیص دهید که علائمتان ناشی از اضطراب است یا ویروس کرونا، به جستجو علائم کرونا در وب سایت CDC بپردازید. اگر هنوز مطمئن نیستید، به پزشک خود مراجعه نمایید.

آسم

آسم با مجاری که هوا را به داخل ریه ها منتقل می کنند (تا اکسیژن مورد نیاز بدن را تأمین نمایند)، در ارتباط است. اگر به آسم مبتلا هستید، مواجه شدن با برخی عوامل محرک خاص، می تواند باعث اختلال عملکرد این مجاری هوایی و احساس سنگینی در قفسه سینه شود.

در این هنگام، مجاری تنفسی، که تحریک شده اند، مخاط بیشتری برای کمک به این وضعیت ترشح می کنند. (این مخاط هر ماده خطرناکی را که استنشاق کرده اید به دام می اندازد تا بیرون راندن آن ماده با سرفه راحت تر گردد.) این مجموعه از حوادث غیرمترقبه، می تواند منجر به بروز احساس سنگینی در قفسه سینه شود، زیرا وقتی مجاری تنفسی منقبض می گردند و نمی توانید به اندازه معمول هوا را به ریه وارد و از آن خارج کنید.

تنگی نفس

این دشواری در استنشاق و بازدم، می تواند باعث افزایش فشار و احساس سنگینی در قفسه سینه شود. افراد مبتلا به آسم همچنین ممکن است دچار خس خس سینه (صدای بلند هنگام نفس کشیدن)، سرفه و مشکل خواب گردند.

ریفلاکس اسید

این بیماری، (همچنین به عنوان ریفلاکس معده و مری (GER) شناخته می شود) هنگامی رخ می دهد که اسید تلخ موجود در معده وارد مری، جایی که به آن تعلق ندارد، گردد. اگر حداقل دو بار در هفته دچار ریفلاکس اسید خفیف یا حداقل یک بار در هفته دچار ریفلاکس شدید می شوید، ممکن است به بیماری ریفلاکس معده و مری (GERD) مبتلا باشید، که نوع شدیدتری از این وضعیت است.

فارغ از شدت بیماری، تحریک ناشی از ورود اسید معده به مری، سبب ایجاد احساس سنگینی، سوزش و درد در قفسه سینه می گردد که ممکن است آن را با عنوان سوزش معده بدانید. همچنین ممکن است بتوانید طعم غذا یا اسید معده را در دهان خود احساس کنید و علائم دیگری مانند بوی بد دهان، حالت تهوع و استفراغ، سختی در بلع، مشکلات تنفسی و فرسایش دندان را در طی زمان تجربه نمایید.


دکتر مرعشی زاده متخصص قلب و عروق

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ساناز سه شنبه ۱ شهریور ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام درود جناب دکتر عزیز بنده چند روزیه که علائم بیماری کوید دارم اما حالا ک خوب شدم قفسه سینم سنگین هست ممکنه راهنمایی بفرمایید علت چیست.لازمه ذکر کنم بنده نرمی دریچه قلب هم دارم اما هیچ دارویی مصرف نمیکنم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده سه شنبه ۱ شهریور ۱( 1 سال پیش)
      از عوارض کرونا هست، در صورت تداوم درد به متخصص قلب مراجعه کنید
  • تصویر کاربر قلب جمعه ۱۰ تیر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    باسلام خدمت دکتر
    من چند وقته سمت چپم سوزش داره تیر می‌کشه به دکتر قلب مراجعه کردم نوار قلب انجام دادم خوب بود برام عکس هسته ای با تست ورزش نوشت که انجام دادم ولی جوابشوند روز دیگه آماده میشه ولی بعد از گرفتن عکس دردم بیشتر شد تا آماده شدن عکس باید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده جمعه ۱۰ تیر ۱( 1 سال پیش)
      پرهیز از فعالیت و در صورت تشیدید درد مراجعه به بیمارستان
  • تصویر کاربر مهرداد سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من بعد از کرونا قفسه سینم استخوان جناغ درد می کنه بعضی وسایل سنگین رو که بلند می کنم درد بیشتر می شه نفسم سنگین شده الان شیش ماهه بعد از دلتا اینطوری شدم تازه معده هم بعد از غذا درد می کنه به درد گفتم گفت مشکلی نیست رفع ولی نشده
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید
  • تصویر کاربر الهه دوشنبه ۲۹ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید همسرم هفته پیش سرماخوردن ورفتن دکتر و امپول ودارو بهشون دادن ابریزش بینی و کوفتگی بود ..امروز از صبح احساس سنکینی تو قفسه سینه داره نفسش رو حبس میکنه تنگی نفس نداره فقط احساس سنگینی وخشکی شدید توی ناحیه سینه داره مثل اینکه خلط گیر کرده باشه علتش چی هست
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده دوشنبه ۲۹ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۲۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    هرچند دقیقه یک روزی هست تو قفسه سینه حس میکنم منقبض میشه
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید
    2. تصویر کاربر فاطمه شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام آقای دکتر خسته نباشید احساس میکنم یه تپش محکم مثل قورت دادن چیزی در قلبم حس میشه هر رب ساعت یکبار علتش چیه
    3. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۲۸ آذر ۰( 2 سال پیش)
      سلام به این حالت ضربان نا به جا گفته میشه که در افراد سالم هم دیده میشه اگر دفعات اون زباد شد باید اکو و هولتر نوار قلب انجام بشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر شیرین یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلتم خسته نباشین
    چند روزه درد قفسه سینه دارم وقتی دراز میکشم بیشتر احساس میکنم به همراهش گلو درد کم هم دارم ولی باشگاه که میرم مشکلی ندام دلیلش چیه؟
    احساس سنگینی رو قفسه سینه
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۲۳ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید
  • تصویر کاربر مینو شنبه ۲۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر مادرم حدود یکماهه درد جناغ و تنگی نفس داره. یک روز خوبه یک روز بد. نوار قلب تست ورزش و اکو هم داد اما چیزی نبود ریه هاش هم معاینه شد اما خوب بود. به تدریج شروع میشه و دردش زیادتر میشه.۴۸ سالشه. میشه علتشو بگید ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۲۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      اگر امو وتست نرمال بوده مشکل قلبی خیلی بعید است
  • تصویر کاربر پرناز شنبه ۲۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    سه هفته ای است که بادرد قفسه سینه وتنگی نفس و پشت درد به بیمارستان رجوع کردم با نوار قلبی که ازم گرفتن گفتن قلبم مشکلی نداره منتهادبعد سه هفته علائمم تشدید میشه و در عرض ۲۴ ساعت دو الی سه بار علائمم برمی گرده
    داروهای که استفاده می کنم شربت معده یه قرصی که اسید معده رو کنترل می کنه احساس می کنم هیچ تاثیری برای تسکین دردم نداره ضمن اینکه باعذرخواهی زیاد آروغ زیاد می زنم.
    تشخیص شما پزشک محترم چه می باشد و بنده چه اقدامی برای دفع مشکلم بکنم.
    و اینکه حنجرم خیلی زود خسته میشه
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام باید تست ورزش انجام شود
    2. تصویر کاربر پرناز چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام جناب آقای دکتر مرعشی عزیز ممنون جهت پاسخگویی شما پزشک محترم
      آزمایش خونی دادم و جواب آزمایشم وجود میکروب معده است آیا باوجود میکروب معده پیرو امر شما برای تست ورزشی بازهم انجام دهم و آیا نیاز به مراحعه نزد همکار شما را دارم؟؟
    3. تصویر کاربر پرناز چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام و عرض ادب خدمت شما پزشک محترم
      ممنون جهت پاسخگویی شما
      چواب آزمایش خونم نشان دهتده میکروب معده دارم پیرو فرمایش جنابعالی آیا بازهم تست ورزشی برا مشکلم باید انجام دهم؟
      ممنون از پاسخگویی شما🙏🙏
    4. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام بهتره تست ورزش انجام بشه
    5. تصویر کاربر پرناز پنجشنبه ۲۰ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام باسپاس🙏
    6. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۲۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      🌺
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۱۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر خسته نباشي. من يه هفتس درد قفسه سينه دارم ك ب پشتم زده يكم سرفه دارم ك وقتي دراز ميكشم درد قفسه سينم بدتر ميشه بادوكون نميتونم تكون بدم دل درد معده درد سردرد پا و دست درد هم دارم اسكن ريه دادم گفت سالمه
    لازم ب ذكر ك بگم من٥٠روز پيشه كرونا گرفته بودم بنظر شما الانم كرونا گرفتم؟يا بيماري قلبي؟
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۱۲ آبان ۰( 2 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید
  • تصویر کاربر م سه شنبه ۱۱ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر حدود ۳ تا۴ روزه که تشخیص کرونا برایم داده شده حال عمومی خوب هست ولی موقع خم و راست شدن و مقداری فعالیت تنگی نفس همراه با تپش قلب دارم و وقتی که خمیازه می کشم وسط جناغ سینه ام سوزش داره و تیر می کشه میخواستم بدونم باید ویزیت قلب بشم یا اینکه عوارض کرونا هست ممنون از شما
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده سه شنبه ۱۱ آبان ۰( 2 سال پیش)
      اگر درد در حین فعالیت داشتید به پزشک قلب مراجعه کنید
درحال دریافت اطلاعات
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.