وبسایت دکتر مرعشی زاده

تجربه افرادی که واریس داشته اند

در این مقاله مطالعه می کنید:

در این مقاله، تجربه افرادی که واریس داشته اند و پس از مراجعه به کلینیک دکتر مرعشی زاده بهبود پیدا کرده اند را برای شما بیان خواهیم کرد.

واریس و احساس سنگینی در پاها

تجربه مبینا: مبینا برای مدت طولانی در قسمت پاهای خود احساس ناراحتی داشت، اما این احساس از زمانی که متوجه شد رگ های واریسی شروع به ظاهر شدن کرده اند، بدتر شد. زیرا هیچ رژیم غذایی یا ورزشی نمی تواند به کمتر شدن ظاهر رگ های واریسی، کمک کند. او بر روی هر دو پایش رگ‌ های واریسی داشت که به خصوص روی زانوی چپش برجسته‌ تر بودند، در واقع این ها همان رگ‌ هایی بودند که مبینا می ‌خواست روی درمان  آن ها تمرکز کند تا در صورت موفقیت، پس از آن پای راستش را نیز درمان کند.

  فقط ظاهر فیزیکی رگ ها نبود که او را آزار می داد. بلکه او احساس ناراحتی و سنگینی در قسمت های واریسی پاهایش داشت انگار که تمام طول روز را سرپا گذرانده است! علاوه بر این ها، احساس خارش نیز در اطراف وریدهای پا وجود داشت.

واریس و احساس سنگینی در پاها

مبینا در ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کرد، تا علت رگ‌های واریسی خود را بیابد، اما نتوانستند دلایل مشخصی در مورد آن ها پیدا کنند و این مساله باعث شد که احساس درماندگی بیشتری کند. معمولا رگ های واریسی، به دلیل بارداری، اضافه وزن و یا ایستادن طولانی مدت اتفاق می افتند. اما مساله این است که هیچ کدام از این ها، در مورد او صدق نمی کرد. پس چرا این اتفاق برایش افتاده بود؟ اگر چه مبینا تلاش می کرد که اجازه ندهد که رگ های واریسی برای او تعیین تکلیف بکنند، اما او از داشتن آن ها احساس ناراحتی می کرد.

به خصوص در مهمانی ها، او از پوشیدن لباس بدون جوراب شلواری، امتناع می کرد. به همین دلیل تصمیم گرفت تا بالاخره در مورد رگ های واریسی دردساز خود کاری انجام دهد. از این رو، به کلینیک درمان واریس دکتر مرعشی مراجعه کرد تا در مورد روش های درمانی مختلف برای واریس از جمله ELVA، یا همان ابلیشن با لیزر درون وریدی، اطلاعات بیشتری کسب کند. لیزر واریس پا نسبتا ساده و سریع است. در واقع شما بدون نیاز به تعیین زمان قبلی، می توانید درمان خود را آغاز کنید و پس از درمان نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارید.

مبینا برای درمان وریدهای واریسی خود از روش ELVA و برای درمان وریدهای واریسی شاخه ای قابل مشاهده خود، از یک میکرو فلبکتومی استفاده کرد. این عمل به خودی خود زیاد طول نمی کشد و مبینا توانست پس از مدت کوتاهی مطب دکتر را ترک کند و به محض اینکه احساس کرد می تواند به سر کار خود برگردد، فعالیت های خود را از سر گرفت و کار خود را مجددا شروع کرد.

درمان واریس با لیزر آسان تر از حد معمول بود! اکنون چهار ماه از زمان انجام عمل ELVA برای مبینا گذشته است و او از انجام آن، احساس رضایت می کند. هر چند برخی از برش ها، هنوز قابل مشاهده هستند، اما او از صحبت کردن در مورد آن‌ ها به نسبت قبل، احساس بهتری دارد. مبینا می گوید: «وقتی به پایم نگاه می کنم، از اینکه دیگر رگ واریسی را روی آن مشاهده نمی کنم، واقعا خوشحال می شوم. این رگ ها، احساس منفی را در مورد پاهایم به من می دادند و اعتماد به نفس من را در مورد زیبایی ام به خطر انداخته بودند».

مشورت با پزشک

واریس پا در دوران راهنمایی

« نداشتن نگرانی در مورد ظاهر رگ های واریسی و همچنین درد آن ها، از دلایل افزایش اعتماد به نفس است».

تجربه سارا: بیماری واریس من، از دوران راهنمایی شروع شد، اما پس از دبیرستان بود که متوجه شدم یک روش ایمن، موثر و نوآورانه برای درمان واریس وجود دارد. من داستان های درمان موفق بسیاری از افراد را شنیدم و تصمیم گرفتم که این روش ها را امتحان کنم. احساس کردم که زمان درمان من فرا رسیده است، پس با مرکز درمان واریس دکتر مرعشی، تماس گرفتم.

پیش از مراجعه، در مورد روش «برداشتن رگ» و سایر روش های دردناک درمان واریس شنیده بودم که باعث می شد پای فرد برای مدت طولانی، سیاه و کبود شود، به همین دلیل خیلی تمایلی نداشتم که برای درمان رگ های واریسی خود اقدام کنم. اما خوشبختانه، من در مورد لیزر درمانی درون وریدی که در مطب دکتر انجام می شد، مطلع شدم و از شنیدن خبر جایگزینی روش های کم تهاجمی تر، خیالم راحت شد. این روش، سریع و نسبتا بدون درد بود. اگر این را پیش تر میدانستم، قطعا خیلی وقت پیش به مشکل پاهایم رسیدگی می کردم. عدم نگرانی در مورد درد و ظاهر رگ های واریسی، از دلایل افزایش اعتماد به نفس برای من بود.

من هیچوقت از پوشیدن لباس های کوتاه اجتناب نمی کردم، اما از توضیح دادن این که این رگ های متورم و ناخوشایند که از پایم بیرون زده، چیست، خسته شده بودم. اکنون که رگ های واریسی من درمان شده اند، می توانم بدون احساس فشار عصبی و ناراحتی، در مهمانی ها شرکت کنم. در کلینیک واریس دکتر مرعشی زاده، احساس خوب و رضایت بخشی داشتم، زیرا می دانستم که زیر نظر افراد خوبی هستم. هر سوالی که داشتم به طور کامل پاسخ می دادند، و در مورد قبل و بعد از عمل، اطلاعات زیادی به من دادند. حرفه ای بودن دکتر، اعتمادی را که برای انجام این کار نیاز داشتم، تقویت کرد.

واریس پشت ران پا

« احساس تسکین دردها، و آرامش، فوق العاده بود. من این روش را به همه کسانی که در مورد درمان رگ های واریسی خود جدی هستند، توصیه می کنم».

تجربه یلدا: یلدا به عنوان یک مادر فعال و پر انرژی و همینطور یک ورزشکار، مدتها قبل از اینکه یک ورید واریسی پشت ران او ظاهر شود، متوجه احساس سنگینی در یکی از پاهایش شده بود. این سنگینی و درد خسته کننده، ادامه پیدا کرد زیرا فهرست طولانی ای از رویدادهای ورزشی و فعالیت های خارج از منزل، شروع به تاثیر گذاشتن بر سبک زندگی او کردند. در نهایت، او برای درمان رگ های واریسی خود، به سراغ دکتر مرعشی که متخصص درمان واریس هستند، رفت. پس از یک معاینه کامل و پس از انجام دو روش ساده، یلدا به زمین بازی بازگشت.

درد پای چپ و واریس

«پس از چند عمل ساده و یک روزه، درد من به طور کامل از بین رفت و در واقع احساس اعتماد به نفس می کنم که می توانم دوباره دامن بپوشم».

تجربه مهسا: مانند بسیاری از افرادی که از رگ های واریسی رنج می برند، من هم یکی از افراد مبتلا به رگ های واریسی هستم. مادر و مادربزرگ من، گاهی در مورد درد و ناراحتی ناشی از رگ های واریسی خود صحبت می کردند و من دیدم که وضعیت آن ها در طول سال ها، بدتر شد. پس از تولد فرزند اول و دومم من هم متوجه ظهور رگ های برآمده روی پاهایم شدم.

الگوی واریسی پای چپ من، بسیار شبیه به مادرم بود. خوشبختانه نواحی ناخوشایند پاهایم، دردناک نبود. با گذشت سال ها و بچه دار شدنم، رگ های واریسی من بدتر شدند و در پای چپم احساس درد می کردم. در طی چند سال پس از ظهور این رگ ها، درد و همچنین برآمدگی وریدها بدتر شد. در نهایت یکی از دوستانم مرکز درمان واریس دکتر مرعشی زاده را به من معرفی کرد. نیروهای این مرکز، بسیار حرفه ای و مهربان بودند. آن ها به من گفتند که می توانند به پاهایم کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشم و ظاهرشان بهتر به نظر برسند.

این برای من یه خبر عالی بود، زیرا تا این زمان هر روز پاهایم درد می کردند. پس از انجام چند عمل ساده و یک روزه، درد پاهای من برطرف شد و در واقع احساس اعتماد به نفس می کنم که می توانم لباس های مورد علاقه ام را بپوشم. من مرکز واریس دکتر مرعشی را به هر کسی که احساس می کند با رگ های برآمده و دردناک محدود شده است، توصیه می کنم.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.