وبسایت دکتر مرعشی زاده

به هنگام جراحی قلب باز چه چیزی انتظار می رود؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

روزانه جراحی های قلب زیادی با موفقیت انجام می شوند. اما زمانی که نوبت به شما می رسد، طبیعی است که نگران باشید. دانستن اینکه چه چیزی پیش روی شماست، به تسکین نگرانی هایتان کمک می کند و شما را در مسیر سلامت قلب قرار می دهد.

آمادگی برای جراحی قلب باز

جراحی قلب، مشکلاتی را که با روش های دیگر درمان نمی شوند حل می کند. رایج ترین نوع جراحی قلب برای بزرگسالان، پیوند بای پس عروق کرونری است. در جراحی بای پس، شریان ها یا عروق از جای دیگر بدن برداشته و پیوند زده می شوند تا خون را در اطراف شریان مسدود شده دور بزنند و به عضله قلب برسانند.

اگر جراحی قلب شما برنامه ریزی شده باشد و یک مورد اورژانسی نباشد، در ابتدا می توانید با پزشک و تیم جراحی خود ملاقات کنید. آنها به شما خواهند گفت که چه چیزی در انتظار شماست و چگونه باید حاضر شوید. قبل از جراحی شما باید:

آمادگی برای جراحی قلب باز

عمل قلب باز چند ساعت طول می کشد؟

جراحی قلب باز معمولاً سه تا پنج ساعت طول می کشد که بسته به شرایط بیمار ممکن است متغیر باشد.

در طول جراحی چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که در اتاق عمل هستید، به شما ماده بیهوشی تزریق می شود تا به خواب عمیقی فرو روید. شما در طول عمل هیچ دردی احساس نمی کنید و آن را به یاد نمی آورید. جراحی قلب بسته به پیچیدگی آن، معمولاً سه تا شش ساعت طول می کشد. برای جراحی قلب باز سنتی:

  • یک لوله تنفسی از طریق گلو وارد ریه های شما می شود. این لوله به یک دستگاه ونتیلاتور متصل می شود که به نفس کشیدن شما کمک می کند.
  • جراح، در وسط دیواره قفسه سینه شما یک برش ایجاد می کند. سپس استخوان سینه را می برد و قفسه سینه را باز می کند تا به قلب دسترسی پیدا کند.
  • جراح، از جای دیگر بدن معمولاً قفسه سینه یا پا، یک رگ برمیدارد تا به عنوان یک رگ پیوندی در قلب استفاده کند.
  • دستگاه بای پس قلبی ریوی به قلب شما متصل می شود. در حین جراحی، این دستگاه عملکرد پمپاژ قلب را به عهده خواهد گرفت، خون را از قلب دور می کند و به آن اکسیژن می رساند. این کار به جراح اجازه می دهد تا روی قلبی که ضربان نمی زند کار کند.
  • با تمام شدن جراحی، جراح جریان خون را به قلب شما برمی گرداند و اجازه می دهد که به تنهایی ضربان بزند و دستگاه بای پس قلبی ریوی را جدا خواهد کرد.
  • جراح، استخوان سینه را با سیم هایی که در بدن شما باقی می مانند، می بندد. او سپس از بخیه یا منگنه برای بستن برش استفاده می کند.
در طول جراحی قلب باز

بعد از جراحی چه اتفاقی می افتد؟

در بیمارستان:

درست بعد از جراحی، شما به بخش مراقبت های ویژه (ICU) یا بخش مراقبت های ویژه قلبی (CCU) برده می شوید. یک پرستار همراه با شما خواهد بود و از شما مراقبت می کند. همچنین باید بدانید که:

در خانه:

زمانی که به خانه می روید. مدت زمان بهبودی شما به مشکل قلب و نوع جراحی بستگی دارد. بعد از بازگشت به خانه:

  • برای پیگیری شرایط خود دوباره به جراح قلب مراجعه کنید.
  • هرچه زودتر به روتین معمولی خواب خود برگردید و در اواسط صبح و بعد از ظهر مقداری استراحت کنید.
  • طبق توصیه پزشک خود ورزش کنید. شما به احتمال زیاد در ابتدا زود خسته می شوید، اما بعد از چند هفته کم کم قدرت بیشتری احساس خواهید کرد.
  • دستورالعمل های پزشک خود را برای مراقبت از برش ها دنبال کنید و مراقب هرگونه علامتی از عفونت باشید.

مراقبت مداوم: بعد از جراحی، مراقبت از شما شامل چکاپ های منظم توسط پزشک می شود. او ممکن است نکات زیر را توصیه کند:

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.