وبسایت دکتر مرعشی زاده

درمان های خانگی برای درد قفسه سینه

در این مقاله مطالعه می کنید:

درد قفسه سینه، یکی از شایع ترین دلایلی است که افراد به اورژانس مراجعه می کنند و سالانه عامل بیش از 8 میلیون ویزیت اورژانس می باشد. بسیاری از افراد، زمانی که درد قفسه سینه را احساس می کنند، فکر می کنند دچار حمله قلبی شده اند، اما این درد ممکن است علل دیگری داشته باشد که تهدید کننده نیستند. فشار یا آسیب عضلانی، مشکلات گوارشی یا ریوی و دلایل روانشناختی (برای مثال، اضطراب) همگی می توانند موجب درد قفسه سینه شوند. درد قفسه سینه می تواند شدت، محل و مدت زمان متفاوتی داشته باشد.

بسته به علت درد قفسه سینه، ممکن است احساسی شبیه به یک درد خفیف یا دردی تیز و خنجر مانند را تجربه کنید. در ادامه، در مورد درمان خانگی درد قفسه سینه، اطلاعات بیشتری به دست می آورید.

فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی

آنژین چیست؟

آنژین، یک اصطلاح پزشکی است که برای توصیف درد قفسه سینه یا ناراحتی، به هنگام اختلال جریان اکسیژن و خون به قلب، استفاده می شود. آنژین زمانی ایجاد می شود که شریان هایی که خون را به قلب می رسانند، به علت تجمع مواد چربی، باریک می شوند. درد آنژین، اغلب با استرس یا فشار فیزیکی به وجود می آید و معمولاً با استراحت متوقف می شود. این درد ممکن است شبیه به فشرده شدن یا حس سوزش در قفسه سینه باشد. ناراحتی ناشی از آنژین، ممکن است به گردن، فک، شانه ها، بازو ها یا کمر انتشار پیدا کند. درد آنژین همچنین می تواند شبیه به سوزش معده باشد.

سه نوع آنژین وجود دارد:

آنژین پایدار: زمانی رخ می دهد که قلب سخت تر از معمول کار می کند تا جریان خون را حفظ کند. استراحت و دارو می توانند به کنترل این نوعِ رایج آنژین کمک کنند.

آنژین ناپایدار: الگوی خاصی را دنبال نمی کند و ممکن است به دلیل فعالیت فیزیکی شدید یا بدون آن رخ دهد. این نوع آنژین با استراحت از بین نمی رود و نشانه ی این است که شما ممکن است به زودی دچار حمله ی قلبی شوید و نیاز به مراقبت پزشکی فوری داشته باشید.

آنژین متغیر: نادرترین نوع آنژین، در زمان استراحت رخ می دهد. دارو ها می توانند به کنترل این شرایط کمک کنند.

اگر شما دچار آنژین جزئی شده اید، باید با پزشک در مورد علائم خود صحبت کنید تا تحت تشخیص و درمان قرار بگیرید.  

علت درد قفسه سینه

درمان های خانگی درد قفسه

با روش های درمان خانگی می توانید درد قفسه سینه را در خانه تسکین دهید. این درمان ها، تنها در صورتی باید استفاده شوند که مطمئن هستید درد قفسه سینه شما، ناشی از مشکلاتی جدی مانند آنژین (درد جدی) نمی باشد. درمان خانگی درد قفسه سینه، که به تسکین درد قفسه سینه ناشی از مشکلات گوارشی یا کشش عضلانی کمک می کنند، شامل موارد زیر می شوند:

جوش شیرین برای سوزش معده

بسیاری از افراد معتقدند که جوش شیرین (بی کربنات سدیم) موجب تسکین سوزش معده می شود. یک دوم قاشق چای خوری جوش شیرین را با 4 اونس آب سرد یا گرم ترکیب کنید و آن را بنوشید. جوش شیرین، اسید معده را خنثی می کند و به جلوگیری از سوزش معده پس از غذا خوردن، کمک می کند. تحقیقات نشان می دهند که جوش شیرین در کاهش رفلاکس اسیدی مؤثر است، اما ممکن است روی قلب عوارض جانبی داشته باشد، بنابراین استفاده از این روش درمانی باید با احتیاط انجام شود.

جوش شیرین، حاوی سدیم می باشد، بنابراین اگر شما رژیم غذایی کم نمک دارید، نباید آن را امتحان کنید. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید یا بیماری قلبی مزمن دارید، پیش از استفاده از جوش شیرین برای تسکین سوزش معده با پزشک خود صحبت کنید.

جوش شیرین برای سوزش معده

کیسه آب یخ برای درد عضلانی

کشیدگی عضلات سینه، یکی از علل شایع درد قفسه سینه می باشد. اگر شما این درد را تجربه می کنید، استفاده از کیسه آب یخ چند بار در روز، ممکن است به کاهش درد و التهاب کمک کند. تحقیقات نشان می دهند که استفاده از کیسه آب یخ می تواند به کاهش درد قفسه سینه کمک کند و نیاز به مصرف مسکن هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن را کاهش دهد.

زنجبیل برای درد معده

اگر درد قفسه سینه ناشی از مشکلات گوارشی را تجربه می کنید، زنجبیل به علت خواص ضد التهابی خود، می تواند به شما کمک کند. زنجبیل، اغلب اوقات به عنوان یک روش درمانی خانگی برای درمان مشکلات معده، مانند گاز، نفخ، ورم معده، زخم معده و سوء هاضمه استفاده می شود. زنجبیل حاوی ترکیباتی می باشد که تحریک در مجرای گوارشی را تسکین می بخشد و انقباضات معده را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهند که خواص آنتی اکسیدان زنجبیل، ممکن است منجر به اثر محافظتی بر معده شود. زنجبیل همچنین ناراحتی معده را آرام می کند و از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می کند. اگر علائم درد معده، بیشتر از دو هفته طول بکشد، باید به پزشک مراجعه کنید تا شرایط شما را بررسی کند.

آب لیموی داغ برای درد گاز معده

در حالیکه هیچ تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده، اما برخی از مردم فکر می کنندکه آب لیمو می تواند گوارش سالم را شبیه سازی کند و به تجزیه مؤثرتر غذا و آسانتر شدن هضم آن و جذب مواد مغذی کمک کند. گرچه، برخی از افراد دیگر معتقدند که لیمو ها و دیگر مرکبات ممکن است مشکل اسید معده را تشدید کنند.

  برای امتحان کردن این درمان خانگی، یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه را با 8 اونس آب داغ یا آب خنک مخلوط کنید و تقریباً 20 دقیقه قبل از غذا خوردن آن را بخورید تا از ناراحتی گوارشی مانند درد گاز معده جلوگیری کنید. اگر علائم شما بیشتر از دو هفته طول کشیدند، با پزشک خود صحبت کنید.

زردچوبه برای التهاب

التهاب می تواند موجب مجموعه ای از مشکلات در بدن شود و نقش مهمی در بسیاری از بیماری ها و شرایط مزمن از جمله مشکلات گوارشی دارد. زردچوبه، ادویه ای است که از ریشه گیاه زردچوبه تهیه می شود. کورکومین که عنصر فعال اصلی در زردچوبه می باشد، التهاب بدن را کاهش می دهد و دانشمندان آن را برای درمان و کنترل بیماری های گوارشی مفید می دانند.

تحقیقات نشان می دهند که ترکیبات یافت شده در زردچوبه، کلسترول را کاهش می دهد و ممکن است به جلوگیری از بیماریهای قلبی نیز کمک کند. شما می توانید زردچوبه را به صورت  ادویه برای غذا استفاده کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر احمد شنبه ۱۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من مدتی دور اطراف قلبم خیلی درد میکنه و انگشتای دستم بی حس میش پاهام از توانم خارج میشن رفتم پیش دکتر قلب نوار قلب گرفت گفت نرمال و ایکو گرفت گفت هیچ مشکلی نداری ولی دردی که دارم خیلی اذیتم میکنه میشه لطفا راهنمایی کنین ممنون واسه وقتی که برای ما میزاری
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۱۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید و تست ورزش انجام شود
  • تصویر کاربر میلاد چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    من سال ۱۳۸۵ سکته مغزی کردم در سنِ۱۷ سالگی، دکتر های بیمارستان رسول اکرم تهران گفته بودن علت سکته تنگی رگ گردن و سوراخ بودن pfoقلبم بود. تا ۴ سال پیش قرض آسپرین ۸۰ میخوردم دیگه آسپرینو قطع کردم .چند ماه هست یکم درد سینه،تنگی نفس و سرفه روز ها کم ولی شبانه بیشتر میشه یجوری میشه حالت تهوع میگیرم . از سال ۹۷ هیچ دکتر مغز و اعصاب و قلب دیگه نرفتم .الان ۳۳ سالمه
    لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام حتما باید تحت نظر متخصص قلب و مغز و اعصاب باشید
  • تصویر کاربر Danial شنبه ۲۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من یهویی قفسه سینه درد گرف و قلبم بعد حالت تنگی نفس بود خوابیدم بهتر شد بعد دوباره گرفت تا حالا اینجوری نشده بودم و نیمدونم چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۲۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      پاسخ داده شد
  • تصویر کاربر Danial شنبه ۲۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام من یهویی قفسه سینه درد گرف و قلبم بعد حالت تنگی نفس بود خوابیدم بهتر شد بعد دوباره گرفت تا حالا اینجوری نشده بودم و نیمدونم چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۲۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید
  • تصویر کاربر سارینا یکشنبه ۲۳ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من درد قفسه سینم اینقدر شدیده که میزنه به سرم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۲۳ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام باید حضوری مراجعه کنید و از نظر قلبی ارزیابی شوید
  • تصویر کاربر مهناز سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من دوهفته بود سرماخوردگی داشتم'و سرفه خیلی شدید الان بهتر شدم و سرفه خیلی کم دارم ولی سینه سمت راستم وقتی سرفه میکنم یه تیری میکشه و درد میکنه' لطفا بگید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده سه شنبه ۱۱ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      شرح حال شما مطرح کننده بیماری قلبی نمی‌باشد
  • تصویر کاربر Fardin یکشنبه ۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آغای دکتر .من یک نقطه از قسمت سمت راست سینم در اثر ضربه درد داره. خیلیم بهش استراحت میدم.خوب نمیشه .راهکارش چیه .ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام با توجه به شرح حال شما مشکل شما قلبی نیست
  • تصویر کاربر M یکشنبه ۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    وقتی نفس میکشم دسته راستم قسمت شانه قفسه سینه ام قسمت راست خیلی تیر میکشه
    باید چیکار کنم !؟
    خطری داره!؟
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      شرح حال شما مطرح کننده بیماری قلبی نمی‌باشد
  • تصویر کاربر M یکشنبه ۲ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقتی نفس میکشم دست راست قسمت شانه قفسه سینه قسمت راست یه دردی پخش میشه
    لطف میکنید بگید خطری که نداره؟
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده یکشنبه ۲ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید
  • تصویر کاربر شبنم دوشنبه ۱۹ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترمن یک سالی هست که قفسه سینم خیلی سنگینه ودردش به پشت کمرم میزنه یعنی دردی گه درقفسه سینه دارم روپشتم هم احساس میکنم وخیلی داره اذیتم میکنه این دردتازیرگلوم درقسمت قفسه بیشترسمته راستم میپیچه ممکنه ازقلبم باشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده دوشنبه ۱۹ دی ۱( 1 سال پیش)
      سلام در صورتیکه درد یا سوزش قفسه سینه به دنبال فعالیت تشدید می‌شود حتما باید از نظر قلبی بررسی شوید
درحال دریافت اطلاعات
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.