وبسایت دکتر مرعشی زاده

بهترین صبحانه برای فشار خون بالا

در این مقاله مطالعه می کنید:

این روزها مشکل فشار خون بالا بسیار شایع است. این مشکل عمدتاً به دلیل عادات سبک زندگی ضعیف می باشد که شامل ورزش نکردن،  خوردن غذاهای فست فود و عدم کنترل غذایی می شوند. تحقیقات پیش بینی می کنند که با رسیدن به سال 2025، حدودا 1.556 میلیارد نفر در سراسر جهان با فشار خون بالا زندگی می کنند.

فشار خون بالا، “قاتل خاموش” نیز نامیده می شود. دلیل این نامگذاری این است که هیچ علائم اولیه ای ندارد و در طولانی مدت مشکلاتی جدی را به وجود می آورد. در نتیجه، بدون علامت باقی می ماند و اگر افراد چکاپ های منظم پزشکی خود را انجام ندهند، سال ها بدون درمان باقی می ماند.

مشکل فشار خون بالا

 با اینکه فشار خون بالا هیچ علائم اولیه ای ندارد، منجر به مشکلاتی همچون تنگی رگ های خونی در طولانی مدت می شود. فشار خون بالا یک مشکل سلامتی جدی است که موجب آسیب به رگ های خونی می شود و در نهایت منجر به مشکلات قلبی و کلیوی می شود.

برخی از عواملی که مسئول پیشرفت فشار خون بالا هستند، کم تحرکی، غذاهای پر نمک، خوردن غذاهای چرب و مصرف الکل و تنباکو و دیگر بیماری های سبک زندگی مزمن می شوند. نخوردن صبحانه دلیل دیگری است که منجر به فشار خون بالا و همچنین چاقی می شود. تحقیقات نشان داده اند افرادی که از خوردن صبحانه صرف نظر می کنند، بیشتر مستعد مشکلات قلبی هستند.

حال که در مورد ماهیت فشار خون بالا، علل ریشه ای آن و اثرات طولانی مدت آن بیشتر می دانید، اجازه دهید روی روش های پیشگیری از آن تمرکز کنیم.

چند مورد از این روش ها عبارتند از:

  • تمرین یا ورزش منظم
  • خودداری از خوردن غذاهای سرشار از نمک
  • خوردن صبحانه ی سالم

حال سؤال این است که بهترین صبحانه هایی که ما می توانیم برای پیشگیری از فشار خون بالا بخوریم، چه مواردی هستند؟ در ادامه مطلب خواهیم گفت.

بهترین صبحانه برای پیشگیری از فشار خون بالا

صبحانه مناسب فشار خون بالا

در اینجا به بهترین صبحانه مناسب فشار خون بالا  اشاره شده است:

1.ماست

ماست نیاز روزانه ی بدن به کلسیم، منیزیم و پتاسیم را تأمین می کند که برای داشتن قلب سالم نیاز هستند. مقدار مناسبی از منیزیم و پتاسیم برای عملکرد سالم قلب ضروری هستند. یک ماست بدون چربی ساده را برای صبحانه انتخاب کنید و محتویاتی مانند سیب، موز یا توت ها را به آن اضافه کنید. شما همچنین می توانید آجیل هایی مانند بادام را  به ماست اضافه کنید.

2.میوه ها و آجیل ها

ما قبلا در مورد اضافه کردن آجیل ها به ماست صحبت کرده ایم. آجیل ها سرشار از منیزیم هستند و می توانند به بسیاری از غذاهای صبحانه مانند اوتمیل، کاسه میوه و غیره اضافه شوند.

3.اوتمیل

اوتمیل یا جودوسر منبعی غنی از فیبر است و به کنترل کلسترول کمک می کند. اگر می خواهید سلامت قلب خود را حفظ کنید، این غذا یک صبحانه ی عالی است. اوتمیل مزایای بسیار دیگری مانند آهن، ویتامین  B و منیزیم دارد که برای بدن ضروری هستند. یک کاسه اوتمیل در صبح، بدن شما را در تمام طول روز پرانرژی می کند و به پایین آوردن فشار خون کمک می کند. از افزودن شکر زیاد به اوتمیل خود خودداری کنید، در عوض، برای شیرین کردن اوتمیل، مقداری عسل یا میوه تازه به آن اضافه کنید.

اوتمیل یا جودوسر منبعی غنی از فیبر است

4.شیر سویا

شیر سویا یک صبحانه عالی است که برای افزودن مزایای بیشتر می توانید آن را به کاسه غلات خود اضافه کنید. شیر سویا و شیر بدون چربی می توانند فشار خون را کاهش دهند و در نتیجه برای فشار خون بالا مفید هستند.

5.موزها و توت ها

موزها، منبعی عالی از پتاسیم هستند. این میوه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان و بدون سدیم می باشد. این میوه ها برای صبحانه توصیه می شوند، زیرا به حفظ سلامت قلب و پایین آوردن فشار خون کمک می کنند. شما می تواند به هر وعده غذایی خود موز اضافه کنید. موز را تکه تکه کنید و آن را به بشقاب خود اضافه کنید یا آن را به صورت شیک موز مصرف کنید. توت ها نیز سرشار از مواد آنتی اکسیدان و ویتامین هستند که به حفظ سلامت و قوی ماندن قلب کمک می کنند. شما می توانید آنها را به صورت آبمیوه به میز صبحانه خود اضافه کنید.

6.سفیده تخم مرغ

تخم مرغ ها سرشار از پروتئین هستند و حاوی گروهی از آمینواسیدهایی می باشند که می توانند فشار خون را پایین بیاورند. این ماده غذایی یک صبحانه ی سالم ایده آل را تشکیل می دهد. سفیده های تخم مرغ، چربی ندارند و به همین دلیل برای قلب مفید هستند.

 اضافه کردن سبزیجات به سفیده ی تخم مرغ همزده آن را بسیار خوشمزه و مقوی می کند. اضافه کردن گوجه به تخم مرغ به افزودن پتاسیم کمک می کند و سبزیجات سبز، منیزیم، پتاسیم و کلسیم غذا را تأمین می کنند. صبحانه به عنوان یک سوخت برای بدن عمل می کند و از این رو باید با دقت انتخاب شود. بنابراین اولین و مهم ترین وعده ی غذایی روز را حذف نکنید.

تخم مرغ ها سرشار از پروتئین هستند

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.