وبسایت دکتر مرعشی زاده

قرص لوزارتان برای چیست؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

سوالات مختلفی در رابطه با لوزارتان پرسیده می شود از جمله اینکه قرص لوزارتان برای چیست؟ و یا اینکه قرص لوزارتان ۲۵ برای چیست؟ در ادامه مطلب این مباحث را برای شما توضیح خواهیم داد. قرص لوزارتان به گروه دارو های مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسین 2 تعلق داشته و با جلوگیری از تاثیر یک ماده شیمیایی تنگ کننده عروق، سبب استراحت عروق و افت فشار خون می شود.

کاربرد داروی لوزارتان

نقش لوزارتان در سکته مغزی

اشکال دارویی لوزارتان

لوزارتان 25، 50 و 100 میلی گرمی در بازار وجود دارند که مقدار متداول مصرف آن روزانه 50 میلی گرم است.

سوالات متداول درباره قرص لوزارتان

آیا لوزارتان برای کلیه مضر است؟

بستگی دارد. در برخی افراد همچون مبتلایان به بیماری های کلیوی، لوزارتان می تواند بر عملکرد کلیوی تاثیر گذار باشد. مصرف لوزارتان در افراد دیابتی می تواند از کلیه ها محافظت کند.

مدت شروع اثر لوزارتان چقدر است؟

 دست یابی به بیشترین تاثیرگذاری، پس از چندین هفته مصرف لوزارتان امکان پذیر است.

چه مسکن هایی را می توان همراه با قرص لوزارتان مصرف کرد؟

مصرف استامینوفن با لوزارتان معمولا بدون مشکل است. قبل از مصرف دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی به همراه لوزارتان، باید با متخصص قلب مشورت کرد. در صورت داشتن سن بالا، مصرف دارو های ادرار آور یا ابتلا به مشکلات کلیوی، مصرف این ترکیب می تواند برای کلیه ها مضر باشد. ناپروکسن و ایبوپروفن از جمله این دارو ها هستند.

مشورت با پزشک

آیا می توان قرص لوزارتان را با معده خالی مصرف کرد؟

بلی، داروی لوزارتان را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد.

آیا لوزارتان دفع ادرار را بیشتر می کند؟

خیر، لوزارتان یک داروی ادرار آور نبوده و مقدار یا دفعات ادرار را بیشتر نمی کند.

مزایا و معایب لوزارتان

مزایا

معایب

عوارض جانبی قرص لوزارتان چیست؟

عوارض جانبی لوزارتان چیست؟

لوزارتان نیز همانند هر داروی دیگری با خطرات و مزایا همراه بوده و حتی در صورت عملکرد مناسب، امکان تجربه عوارض ناخواسته وجود دارد. موارد زیر برخی از عوارض جانبی لوزارتان هستند که با گذشت زمان و عادت کردن بدن به دارو برطرف می شوند. در صورت تداوم یا شدت یافتن این علائم باید به پزشک خود اطلاع داد:

  • گیجی (3 درصد)
  • عفونت دستگاه تنفس فوقانی (8 درصد)
  • احتقان بینی (2 درصد)
  • درد کمر (2 درصد)

دیگر عوارض جانبی

در صورت تجربه علائم آنژیوادم از جمله تورم لب ها، صورت و گلو باید فورا با پزشک تماس گرفت. در یک نظر سنجی از بیش از 500 نفر مصرف کننده درباره مناسب بودن لوزارتان سوال پرسیده شد و نتایج زیر به دست آمد:

  1. دارو مناسب است. (57 درصد)
  2. مطمئن نیستم. (24 درصد)
  3. دارو مناسب نیست. (18 درصد)
مشورت با پزشک

برخی نظرات درباره لوزارتان

خانم 60 ساله و موافق مصرف لوزارتان: من قبل از لوزارتان داروی لیزینوپریل مصرف می کردم که دچار سرفه و تحریک گلو و سینه شدم. پس از 6 ماه جایگزینی این دارو را از پزشک درخواست کردم و داروی لوزارتان برای من تجویز شد. این دارو فوق العاده است و سرفه ایجاد نمی کند. البته، به دلیل ایجاد خواب آلودگی آن را در هنگام شب مصرف می کنم.


آقای 74 ساله و موافق مصرف لوزارتان: من از 2 ماه پیش این دارو را مصرف می کنم. در این مدت یک بار مصرف آن را متوقف کرده و دوباره ادامه دادم. عوارض جانبی دارو با گذشت زمان در حال بهبود هستند. در ابتدای مصرف چند روزی را در تخت خواب سپری کردم. لوزارتان فشار خونم را به طرز قابل توجهی کاهش داد اما در حال حاضر مقداری طبیعی دارد. لوزارتان بر خواب من نیز تاثیر گذاشته است. این دارو یک معجزه است.


آقای 43 ساله و مخالف مصرف لوزارتان: این دارو فشار خونم را چندان کاهش نداده و سرگیجه ناشی از آن انجام کار های روزمره را غیر ممکن کرد. برخی روز ها نمی توانستم به خواب بروم و پس از بیدار شدن در هنگام صبح احساس بیماری، گیجی و غش کردن داشتم.


دکتر مرعشی زاده متخصص قلب و عروق

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پیروی شنبه ۱ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر من خانم ۴۱ ساله هستم فشار خونم همیشه بالا هست دکتر قلب رفتم اکو کرده آزمایش دادم سالم هستم فقط فشار ریوی هم دارم اونم دو بار اکو و آزمایش و طب هسته ای و اسپرومتر و اکسیژن تراپی شدم فشار ریه ام کم شده ولی هست دارو ننوشت دکتر الان واسه فشارمکاپتوپریل ۲۵ نوشته صبح و شب صبح ها فشارم خوبه عصر ها و شب ها فشارم زیاد میشه دیروز لوزار هم اضافه کردن فعلافشارم کم نشده سرگیجه شدید اوایل داشتم اونم ام ار ای از سر نوشت سالم بودم دکتر گوش و چشم هم رفتم گفتن سالمی الان مشکل من سرگیجه و اختلال دید اونم خیلی کم ‌سردرد و فشارم هست که منظم نمیشه لطفا راهنماییم کنین دکتر نمونده برم همه میگن سالمی پس چرا اینجوری میشم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۱ آبان ۰( 2 سال پیش)
      مصرف لوزارتان به همراه کاپتوپریل توصیه نمی‌شود باید حضوری مراجعه کنید و مدارک قبلی رویت بشه و داروها بر اساس معاینه تنظیم شود
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام مادر من هشت سال است که فشار خون دارند و از قرص های لوزارتان و متورال استفاده میکردند و فشار خون 13/7 بود،چند وقتی است که تنظیم فشار خون مادرم به هم ریخته و چند شب پیش نصف شب با حالت سرگیجه و ناله از خواب بیدار شد وقتی فشار خون را گرفتم روی18بود،صبح فردا به پزشک مراجعه کردیم و قرص های لوزاتن اچ و سینازین و بتاهیستین را تجویز کرد و فشار خون به12رسید ولی دوباره شب فشار بالا رفت تا18،باز فردا صبح به دکتر مراجعه کردیم و قرص های سرترالین و آمیلودیپین وللوکساید5را دکتر تجویز کرد،از آن موقع تا حالا(سه روز)فشار کلی خون مادرم بهتر شده است و به18نرسیدهسلام ولی بین 10(در طول روز)تا حدود16(در طول شب) متغیر است، حال به نظر شما مراجعه به بیمارستان قلب ضروری است یا اینکه هنوز باید صبر کنیم تا داروها اثر بگذارند؟درضمن قند خون و چربی مادرم دم مرزاست وسنگ کلیه6mmهم داشتن و سن هم56سال است بعلاوه مادرم از اون شبی که با سرگیجه از خواب بلند شد گاهی اوقات می گوید کمی بالای سرم سنگین است
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۱ آبان ۰( 2 سال پیش)
      در صورت عدم کنترل فشار با داروهای تجویز شده باید حضوری مراجعه کنید تا داروها بر اساس معاینه تنظیم شود
  • تصویر کاربر آیدین دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر.بیمار اقای چهل. ساله مبتلا به افزایش فشارخون.که تحت درمان با تریامترن اچ و متورال بوده .به دلیل افزایش اسید اوریک تریامترن قطع شده و لوزارتان و آلوپورینول شروع شده . آیا افزایش وزن ۴ کیلو حدود یک هفته از شروع لوزارتان به این دارو مربوط میشه ؟ Efدر اکو خوب هست.
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      سلام خیر ارتباطی ندارد
  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام سه سال هست فشار خون دارم .با هیذپروکلرتیازیدین امیلودیپین و والزار شروع شد درمانم .بعد یک سال دوباره ار کنترل خارج شد کنکور اضافه شد و لوزار جای وازار را گرفت .حالا هر روز ساعت دوازده خواب خوابم .چه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده دوشنبه ۱۲ مهر ۰( 2 سال پیش)
      داروهای تجویز شده خواب‌آور نیستند
  • تصویر کاربر اکبرنقاش چهارشنبه ۱۷ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    درصورت مصرف بیش ازاندازه تجویزی پزشک چه عوارضی دارد
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده چهارشنبه ۱۷ شهریور ۰( 2 سال پیش)
      چه دارویی؟
  • تصویر کاربر پرهام شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: مشاهده پرسش
    سلام شوهرم قرص لوزار۲۵ رو مصرف میکنه شب هم قرص خواب بااین حال خوابش نمیبره تا نزدیک صبح لطفا راهنمایی کنی.اکثرا فشارش بالاست.
    1. تصویر کاربر دکتر آرمین مرعشی زاده شنبه ۱۹ تیر ۰( 2 سال پیش)
      سلام بهتره حضوری به پزشک مراجعه کنید و فشار گرفته بشه و در صورت لزوم دارو تغییر داده بشه
درحال دریافت اطلاعات
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.