وبسایت دکتر مرعشی زاده

انواع ورزش های مضر برای واریس

در این مقاله مطالعه می کنید:

با اینکه ورزش، اهمیت زیادی در سلامت رگ ها دارد، اگر رگ واریسی دارید یا در خطر ابتلا به آن قرار دارید، از انجام ورزش های خاصی باید خودداری کنید. در این مقاله، ما به ورزش هایی اشاره می کنیم که برای حفظ سلامت رگ ها باید از آنها پرهیز شود و ورزش های مضر برای واریس محسوب می شوند.

دویدن

متأسفانه، با اینکه دویدن عضلات ساق پا را تقویت می کند، اما برای بدن نیز بسیار سخت می باشد. دویدن ورزشی با شدت بالا است که می تواند فشار زیادی به مفاصل ایجاد کند، رگهای واریسی را بدتر کند و موجب ورم بیشتر آنها شود. اگر شما عاشق دویدن هستید، می توانید با دویدن روی سطوح نرمتری مانند چمن یا چمن مصنوعی فشار به مفاصل را کمتر کنید. همچنین می توانید جوراب فشاری بپوشید.

دویدن

وزنه برداری

اگر قصد دارید وزنه برداری سنگین انجام دهید، در صورت داشتن رگ های واریسی، در انتخاب وزن وزنه تجدید نظر کنید. زمانی که وزنه بلند می کنید، فشار زیادی به شکم خود وارد می کنید که به نوبه خود خونرسانی به پاها کاهش پیدا می کند. این شرایط ممکن است موجب جمع شدن خون شود و فشار بیشتری به رگ های پاها وارد کند که می تواند به دریچه رگ ها آسیب برساند.

اگر شما به یک برنامه ی وزنه برداری متعهد هستید، سعی کنید با وزن های سبکتر امتحان کنید. علاوه بر این، سعی کنید پاهای خود را در سطح قلب یا بالاتر از آن قرار دهید. در نهایت، زمانی که وزنه را بلند می کنید نفس خود را حبس نکنید، به هنگام بلند کردن وزنه عمل بازدم و با پایین آوردن آن عمل دم را انجام دهید.

یوگا

هر ورزشی که باعث جمع شدن شکم می شود، می تواند برای سلامت رگ ها مضر باشد. زیرا فشار اضافه به عضلات شکم می تواند خونرسانی به پاها را کاهش دهد. یوگا شامل حرکات بسیاری است که ممکن است به ناحیه شکم فشار ناخواسته اعمال کند. اگر شما به طور منظم در کلاس های یوگا شرکت می کنید، مربی خود را از نگرانی خود برای رگ هایتان باخبر کنید.

یوگا

در تمام مراحل زندگی خود، چه در حال ورود به یک حرفه ی جدید باشید، یک فرزند جدید وارد خانواده تان شده باشد یا می خواهید از وقت آزاد بیشتر در بازنشستگی لذت ببرید، پاهای سالم به شما این امکان را می دهند که سال های سال رو به جلو حرکت کنید.

حتی بدون علائمی که فعالیت های شما را محدود می کنند یا روی سبک زندگی شما تأثیر می گذارند، درمان نشدن مشکلات رگ ها مانند رگ های واریسی، می توانند منجر به مشکلات سلامتی شوند که برخی از آنها می توانند بسیار جدی باشند.


دکتر مرعشی زاده متخصص قلب و عروق

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.