وبسایت دکتر مرعشی زاده

آیا برای گردش خون ضعیف باید به متخصص قلب مراجعه نمود؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

متخصص قلب و عروق، می تواند به افرادی که گردش خون ضعیفی دارند کمک کند تا عملکرد روزانه ی بهتری داشته باشند. گردش خون ضعیف ممکن است بسیار آزاردهنده باشد اما با انجام اقدامات درست می توان آن را به طور موثر و کارآمد درمان کرد. با درک کامل گردش خون ضعیف، می توانید تعیین کنید که آیا برای درمان نیاز به مراجعه به متخصص قلب دارید یا خیر.

درمان گردش خون ضعیف از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بایستی اطمینان حاصل کرد که علائم آن بدتر نمی شوند یا بیش از حد لازم طول نمی کشند. در ادامه ی این مقاله، درباره ی گردش خون ضعیف و مراجعه به متخصص قلب صحبت خواهیم کرد.

متخصص قلب کیست؟

کاردیولوژیست، یک متخصص پزشکی است که در تشخیص، درمان و مدیریت مشکلات مربوط به سیستم قلبی عروقی (رگ های خونی) تخصص دارد. دلایل زیادی برای مراجعه به متخصص قلب وجود دارد که بروز علائم متعدد گردش خون ضعیف یکی از آن موارد است.

هنگام مراجعه به متخصص قلب به دلیل گردش خون ضعیف، آنها احتمالاً مجموعه ای از آزمایش ها و روش های تشخیصی را انجام می دهند تا مشکل را تشخیص دهند و شکل مناسب درمان را برای گردش خون ضعیف پیدا کنند.

متخصص قلب کیست؟

علائم گردش خون ضعیف

متوجه شدن علائم اولیه ی گردش خون ضعیف – به منظور جلوگیری از بدتر یا طولانی تر شدن آنها – از اهمیت زیادی برخوردار است. گردش خون ضعیف می تواند با درمان سریع و به موقع، به طور موثر درمان شود. چند مورد از علائم شایع گردش خون ضعیف عبارتند از:

  • تورم ساق و کف پا
  • احساس گزگز در دست و پا
  • سردی دست و پا
  • خستگی مداوم
  • مشکلات گوارشی

علائم گردش خون ضعیف معمولاً قبل از اینکه به پاها، بازوها و دیگر قسمت های بدن گسترش یابند، در کف پا و دست ها بروز پیدا می کنند.

علل گردش خون ضعیف

شناسایی علت دقیق گردش خون ضعیف نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا روش درمان تا حد زیادی به علت دقیق آن بستگی دارد. علل گردش خون ضعیف عبارتند از:

  • آترواسکلروز
  • لخته شدن خون
  • چاقی
  • دیابت
  • سیگار کشیدن

آترواسکلروز (تجمع پلاک در شریان ها و محدود شدن جریان خون)، شاید شایع ترین علت گردش خون ضعیف باشد. با این حال، علل شایع دیگری نیز وجود دارد؛ افرادی که اضافه وزن دارند، از دیابت رنج می برند یا به طور منظم از محصولات حاوی تنباکو استفاده می کنند، در معرض خطر افزایش گردش خون ضعیف هستند. پس از شناسایی علت دقیق این مشکل، متخصص قلب و عروق می تواند مناسب ترین نوع درمان برای گردش خون ضعیف را مشخص و توصیه کند.

عوارض بیماری قلبی ریوی

چه زمانی می بایست به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد؟

برای تشخیص و درمان دقیق گردش خون ضعیف، اغلب به یک متخصص قلب و عروق (کاردیولوژیست) نیاز است. در واقع درمان این مشکل بدون کمک یک متخصص قلب کار چندان آسانی نخواهد بود. بنابراین، هنگام تجربه ی علائم متعددی از گردش خون ضعیف، می بایست حتماً به یک کاردیولوژیست مراجعه کنید.

متخصصان قلب، تاریخچه پزشکی بیمار، علائم و عوامل خطر وی را در کنار روش های مختلف آزمایش برای تشخیص دقیق در نظر می گیرند. پس از تشخیص نیز می توانند برنامه ی درمانی مناسبی برای گردش خون ضعیف به بیمار توصیه کنند.


دکتر مرعشی زاده متخصص قلب و عروق

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.