وبسایت دکتر مرعشی زاده

چه داروهایی برای درمان واریس مفید هستند؟

در این مقاله مطالعه می کنید:

آیا درمان در رابطه با داروی واریس پا چه می دانید؟ کدام قرص واریس موثر است؟ در این مقاله 7 دارو را به شما معرفی خواهیم کرد.

درمان واریس با آسکلرا

آسکلرا یک داروی تجویزی است که برای درمان علائم رگ های واریسی استفاده می شود. آسکلرا را می توان به تنهایی یا با دارو های دیگر مصرف کرد. این دارو، متعلق به گروهی دارویی به نام عوامل اسکلروز کننده می باشد. در مورد ایمنی و اثربخشی آسکلرا برای کودکان، هنوز اطلاعاتی به دست نیامده است.

آسکلرا

از جمله عوارض جانبی این دارو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورت تجربه ی هریک از علائم بالا، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

زندگی خوب با نارسایی قلبی

داروی اتامولین برای واریس

داروی تزریقی اتامولین (اتامولین اولئات) برای درمان واریس های مری استفاده می شود. واریس عروق مری، یک شرایط خطرناک است که موجب گشاد شدن رگهای خونی درون بافتهای مری یا قسمت بالایی معده می شود. اتامولین، تنها دارویی است که برای درمان رگ های واریسی مری که اخیراً دچار خونریزی شده اند، استفاده می شود.

عوارض جانبی شایع عبارتند از:

◾تب پایین

◾مشکل در بلع

عوارض جانبی جدی:

آسیب عضلانی

اتانول امین اولئات

اتانول امین اولئیات برای درمان واریس مری استفاده می شود. واریس رگ های مری، شرایط تهدیدکننده ای است که موجب خونریزی شدید از مری به گلو یا روده می شود. واریس های مری در افراد مبتلا به بیماری کبد شدید، شایع است.

اتانول امین اولئات، هیچ گونه بیماری کبد زمینه ای را درمان نمی کند، بلکه فقط برای درمان واریس های مری استفاده می شود که اخیرا دچار خونریزی شده اند. این دارو برای درمان رگ های واریسی در پاها استفاده نمی شود. اتانول امین اولئات همچنین ممکن است برای موارد دیگری استفاده شود.

فوم پولیدوکانول

این دارو به شکل میکروم فوم کنترل شده و توزیع شده و به عنوان یک ماده اسکلروز کننده، جهت درمان رگ های واریسی، به صورت درون وریدی تزریق می شود. رگ های واریسی پا، به صورت رگ های گشاده شده و بیرون زده هستند که ظاهری شبیه به کرم های خاکی پیدا می کنند. اسکلروتراپی فوم پولیدوکانول، یک روش درمانی کم تهاجمی، با میزان بهبودی سریع و آسیب کم می باشد که به نتایج خوبی دست یافته است.

عوارض جانبی شایع فوم پولیدوکانول:

تشکیل هماتوم در محل تزریق، تغییرات رنگدانه پوست و درد در محل تزریق.

محلول سدیم تترادسیل سولفات 3 درصد ( 30  Mg/MI)

داروی تزریقی سدیم تترادسیل سولفات با افزایش تشکیل لخته های خونی و بافت اسکار درون رگ ها، عمل می کند و از گشاد شدن رگهای بزرگ شده جلوگیری می کند. سدیم تترادسیل سولفات برای درمان رگ های واریسی کوچک در پا ها استفاده می شود. سدیم تترادسیل سولفات، درمانی برای رگهای واریسی نیست و اثرات این دارو ممکن است دائمی نباشند.

داروی واریس

عوارض جانبی:

در صورت تجربه ی هریک از علائم واکنش آلرژیک، مانند کهیر، عطسه، آبریزش، مشکل در تنفس، ورم صورت، لبها، زبان یا گلو به پزشک و کلینیک واریس خود مراجعه کنید.

سوترادسول

این داروی تزریقی برای درمان رگ های واریسی کوچک پایین تنه که دچار گشاد شدگی ساده با دریچه های ضعیف شده اند، به کار می رود. محصولات دارویی تزریقی باید پیش از تزریق، از نظر وجود ذرات معلق و تغییر رنگ به صورت چشمی بررسی شوند. در صورتی که دارو دچار ته نشینی یا تغییر رنگ شده باشد، از آن استفاده نکنید. سوترادسول ( تزریق سدیم تترادسیل سولفات) تنها برای استفاده داخل وریدی استفاده می شود. قدرت محلول بستگی به اندازه و درجه واریس ها دارد.

عوارض جانبی:

در محل تزریق ممکن است واکنش های موضعی مانند درد، کهیر یا زخم رخ دهد. همچنین، ممکن است تغییر رنگ محل رگ اسکلروز شده، به طور دائم باقی بماند. پس از انجام تزریق ممکن است نکروز بافت اتفاق بیفتد. مواردی از واکنش های آلرژیک مانند کهیر، آسم، تب یونجه و شوک آنافیلاکتیک گزارش شده اند. واکنش های سیستمتیک خفیفی نیز مانند سردرد، حالت تهوع و استفراغ نیز گزارش شده اند.

فوم واریتنا

فوم تزریقی واریتنا (پولیدوکانول)، یک عامل اسکلروز کننده است که برای درمان رگ های صافن بزرگ، رگ های صافن جانبی و رگ های واریسی قابل مشاهده در بالا و پایین زانو، استفاده می شود.

عوارض جانبی فوم تزریقی واریتنا:

آیا این مطلب مفید بود؟ به اشتراک بگذارید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
جستجو

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

نیاز به راهنمایی دارید؟ به سادگی سوالات خود را از دکتر بپرسید.