شایع ترین علائم بسته شدن رگ قلب (CHD)، درد در قفسه سینه (آنژین) و تنگی نفس است.اما ممکن است برخی از افراد پیش از تشخیص وجود این بیماری، هیچ علائمی نداشته باشند.

تنگی نفس از علائم بسته شدن رگ قلب

آنژین

اگر عروق کرونر شما تا حدودی مسدود شده باشد، ممکن است باعث بروز درد در قفسه سینه یا آنژین شود. این درد می تواند بسیار ملایم باشد و یا گاهی مانند علائم درد معده یا شبیه حالت های سوء هاضمه باشد.

با این حال، حمله آنژین شدید می تواند همراه با احساس دردناک و سنگین یا گرفتگی، معمولا در مرکز قفسه سینه باشد که ممکن است به بازوها، گردن، فک، پشت و یا معده نیز منتشر شود.

آنژین اغلب به وسیله ی فعالیت های بدنی یا شرایط استرس زا تحریک می شود. علائم آن معمولا در کمتر از ۱۰ دقیقه از بین می روند و با استراحت یا استفاده از قرص یا اسپری نیترات می توان آن را کنترل کرد.

حمله قلبی

اگر رگ های قلبی شما کاملا مسدود شوند، ممکن است دچار حمله قلبی (سکته قلبی) شوید. حملات قلبی می توانند به طور دائمی به عضله قلب شما آسیب برسانند و اگر بلافاصله درمان نشوند، می توانند باعث مرگ بیمار شوند.

اگر فکر می کنید دچار علائم بسته شدن رگ قلب شده اید، برای درخواست کمک های فوری پزشکی، سریعا با شماره اورژانس تماس بگیرید. اگر چه علائم ممکن است متفاوت باشد، اما ناراحتی یا درد ناشی از حمله قلبی معمولا مشابه آنژین است. درد حمله ی قلبی اغلب شدیدتر است و ممکن است هنگام استراحت اتفاق بیافتد.

آیا حمله قلبی از علائم بسته شدن رگ قلب است

در هنگام رخ دادن حمله قلبی، ممکن است علائم ذکر شده در زیر را نیز داشته باشید:

به عنوان مثال، این درد ممکن است شامل احساس سنگینی در قفسه سینه، معده درد یا سوزش معده باشد. حمله قلبی می تواند در هر زمان اتفاق بیفتد، از جمله زمانی که در حال استراحت کردن هستید.

اگر درد قلب بیش از ۱۵ دقیقه طول بکشد، ممکن است هشدار شروع یک حمله قلبی باشد. برخلاف آنژین، علائم حمله قلبی معمولا با استفاده از قرص یا اسپری نیترات تسکین نمی یابد.

حمله ی قلبی حتی گاهی ممکن است بدون هیچ علائمی اتفاق بیفتد. به این نوع حمله ی قلبی، سکته قلبی خاموش گفته می شود و بیشتر در افراد مسن و افراد دیابتی دیده می شود.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی همچنین می تواند در افراد مبتلا به CHD (بیماری کرونر قلب) اتفاق بیفتد.

قلب برای پمپاژ خون به کل بدن بسیار ضعیف می شود و این مساله می تواند باعث تجمع مایعات در ریه ها شود و تنفس را دشوارتر کند.

میزان نارسایی قلبی در افرادی که علائم بسته شدن رگ قلب را دارند چه مقدار است
آیا می دانید آنژیوپلاستی عروق کرونر روش درمانی است که از طریق آن عروق دچار تنگی یا انسداد را باز می کنیم؟!